Seminar o TK uslugama: Informiranje potrošača važna je zadaća regulatora

Konkurencija na telekomunikacijskom tržištu donosi niz pogodnosti za potrošače, no da bi oni mogli iskoristiti te pogodnosti treba ih dobro informirati, a to je uz nadzor glavno polje djelovanja regulatora tržišta.

Ocijenjeno je to današnjem na seminaru 'Pitanja korisnika na tržištu elektroničkih komunikacija' koji je u sklopu CARDS programa organizirala Delegacija Europske komisije u Hrvatskoj.

Pad cijena, raznovrsnost usluga i konstantne inovacije obilježja su liberaliziranog tržišta, a ti trendovi zahvatili su i Hrvatsku, no liberalizacija, ukidanje monopola i uvođenje konkurencije ne mogu sami za sebe osigurati boljitak za potrošače, kaže Carlos Costa iz radne grupe zadužene u Europskoj komisiji za krajnje korisnike elektroničkih usluga.

Prema njegovom mišljenju, koje dijele i drugi sudionici skupa, područje djelovanja regulatora uz nadzor tržišta trebaju biti aktivnosti kojima potrošačima čine dostupnim informacije o kvaliteti usluga, pri čemu odluku o izboru donose sami potrošači.

Regulatorne agencije u Europi, kaže Costa, razvile su brojne takve aktivnosti, koje su uz liberalizaciju tržišta rezultirale za trećinu manjim troškovima građana za elektroničke usluge nego što su bili prije deset godina.

Učinak liberalizacije vidljiv je i u Hrvatskoj, kaže predsjednik Vijeća Hrvatske agencije za telekomunikacije Gašper Gaćina te dodaje da je napredak vidljiv i u suradnji Agencije i operatora. Tako je, prema njegovim podacima, broj pritužbi korisnika u prvih šest mjeseci ove godine pao za 70 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. To je, prema njegovoj ocjeni, rezultat mjera Agencije i operatora koje uključuju antidialer programe, mogućnost ograničenja iznosa računa, kao i zabranu pozivanja određenih brojeva.

O iskustvima britanskog Ofcom potrošačkog panela, tijela koje se bavi pritužbama građana na pružatelje telekomunikacijskih i elektroničkih usluga, govorio je član tog foruma Roger Darlington. On također podvlači da je dobrobiti konkurencije moguće bolje iskoristiti uz informiranje potrošača. Stoga Ofcom potrošački panel, kaže Darlington, provodi konstantna istraživanja kako bi potrošače informirao o ponudi usluga.

Posebno poglavlje rasprave bile su usluge s dodanom vrijednošću, o čemu je govorila direktorica agencije Standards and Communications Phone Play Plus Trays O'Reilley. Ta agencija nadzire tržište usluga s dodanom vrijednošću u Velikoj Britaniji, a potrošače, kaže O'Reilley, informira o cijenama i sadržajima usluga putem e-malia, weba i publikacija, pri čemu posebnu pažnju usmjerava na informiranje djece.

Jedna od tema skupa je i kontrola i regulacija web sadržaja, a na programu su i rasprave o ulozi operatora, koji bi uz regulatore tržišta trebali voditi računa i o interesima potrošača. (Hina)
 


Vijesti iz medija