Tunel Sveti Rok je simbol infrastrukturnog preporoda u Republici Hrvatskoj nakon Domovinskog rata i vjerujem da će radovi na građenju druge cijevi ovog tunela i Male Kapele biti gotovi prije roka koji je planiran do turističke sezone 2009. godine, istaknuo je ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta na današnjem obilježavanju početka radova lijevih cijevi dvaju najdužih tunela na Autocesti A 1 Zagreb-Split-Dubrovnik.
Vrijednost građevinskih radova koji obuhvaćaju oblogu tunela i kolničku konstrukciju iznose oko 150 milijuna kuna bez PDV-a za tunel Sveti Rok i nešto manje za tunel Mala Kapela. Za izvođače radova izabrane su putem javnog natječaja domaće poslovne udruge i to Hidroelektra niskogradnja d,.d. i Konstruktor-inženjering d.d. za uređenje 5.679 metara tunela Sv. Rok te Viadukt d.d. i Strabag AG za 5.761 metar tunela Mala Kapela. Dosad je u desne cijevi i iskop lijevih uloženo oko milijardu kuna u tunel Sv. Rok i oko 515 milijuna kuna u Malu Kapelu.
Bit će to dovršetak jedne lijepe priče, točka na "i" na izgradnju cestovne infrastrukture u Republici Hrvatskoj, izjavio je Kalmeta i dodao da je u mandatu ove Vlade izgrađeno 412 km autocesta, a do kraja godine bit će pušteno u promet ukupno 450 km. Potreba za dovršetkom drugih cijevi nametnula se iz sigurnosnih razloga, odnosno zbog značajnog povećanja prometa, zastojima i gužvama, naglasio je.
Napomenuvši da je promet kroz Sv. Rok šest posto veći nego kroz Malu Kapelu Kalmeta je iznio podatke o povećanju prometa kroz oba tunela, što je glavni preduvjet za početak uređenja drugih cijevi. Prosječni godišnji dnevni promet na tunelu Sv. Rok je 10.500 vozila, a ljeti dnevno prođe oko 30.500 vozila, dok je ovo ljeto ostvaren rekord od 48 tisuća vozila, kazao je.
Kalmeta je izrazio zadovoljstvo što su na međunarodnom javnom natječaju pobijedili hrvatski građevinari u oštroj konkurenciji. Osvrćući se na problem dugovanja talijanske tvrtke Coopostruttori kooperantima koji su radili na tunelu Mala Kapela Kalmeta je istaknuo da ne bi bilo problema s isplatom obavljenih radova da su i taj tunel gradili hrvatski građevinari.
Drugi tjedan posjetit ćemo tunel Malu Kapelu i sastati se s kooperantima te ćemo sugerirati Hrvatskih autocestama kao investitoru radova da ih se uključi u posao uređenja lijeve cijevi tog najdužeg tunela na Autocesti Zagreb-Split, najavio je ministar Kalmeta.