T-HT Grupa je u prvom polugodištu ostvarila 1,33 milijarde kuna neto dobiti, što je u odnosu na isto razdoblje prošle godine porast od 21,6 posto, no, istodobno je operativna dobit smanjena za 1,1 posto, na 1,28 milijardi kuna, izvijestili su danas iz T-HT-a.
Smanjenje operativne dobiti iz T-HT-a objašnjavaju povećanjem troškova usluga, dok je povećanje neto dobiti, kako navode, proizašlo iz pripajanja pridruženog društva HT Mobilne komunikacije d.o.o. Mostar društvu Hrvatske telekomunikacije d.o.o. Mostar početkom siječnja ove godine. Time su, između ostalog, otklonjene određene neizvjesnosti oko GSM (mobilne) licence, te je Grupa naknadno priznala prihod u visini od 261 milijun kuna, navodi se u priopćenju o polugodišnjim poslovnim rezultatima.
Ukupni su prihodi T-HT Grupe u prvom ovogodišnjem polugodištu iznosili 4,226 milijardi kuna i bili su 2,1 posto viši nego u istom razdoblju prošle godine, navodi se u priopćenju uz napomenu da je riječ o nerevidiranim, ali pregledanim konsolidiranim financijskim izvješćima.
Taj porast prije svega proizlazi iz rasta prihoda pokretne telefonije od 8 posto te internetskih usluga od 36,8 posto, ističu iz T-HT-a, ne navodeći pritom točne iznose ostvarenog prihoda od pokretne telefonije i internetskih usluga.
Iz T-HT-a navode da su dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) prije posebnih utjecaja, te EBITDA nakon posebnih utjecaja smanjeni za 1,4 posto, odnosno 1,2 posto, te da su oba pokazatelja na razini od 1,97 milijardi kuna.
U priopćenju o poslovnim rezultatima iz T-HT-a napominju da su, zbog promjene računovodstvenih politika, računi Grupe za 2006. ispravljeni.
Svi financijski podaci za Grupu u prvom ovogodišnjem polugodištu iskazani su stoga temeljem tog ispravka, uslijed čega će se, kako navode, 'u nekim pogledima razlikovati od financijskih podataka koje je Grupa ranije objavila'.
U izvješću se navodi i da tvrtka-kćer za mobilnu telefoniju T-Mobile Hrvatska ima više od 2,22 milijuna korisnika, čime i dalje drži vodeći tržišni udjel.
Za T-Com, odnosno segment fiksne telefonije i Interneta, navode samo da ima oko 275 tisuća priključaka MAXadsla (širokopojasni pristup) te više od 21 tisuću korisnika MAXtv-a (nove generacije interaktivne digitalne televizije).
Kao razlog za ne iznošenje podataka o prihodu i broju korisnika nepokretne (fiksne) telefonije, pa ni usporedbi s lanjskim prvim polugodištem iz T-HT-a navode 'obveze spram predstojećeg IPO-a' odnosno inicijalne javne ponude dionica što se očekuje u listopadu ove godine.
U priopćenju o polugodišnjim rezultatima se ocjenjuje da "T-HT Grupa, kao vodeći pružatelj telekomunikacijskih usluga na hrvatskome tržištu, nastavlja trend uspješnog poslovanja". (Hina)