Druga cijev tunela Tuhobić na gradilištu punog profila autoceste Rijeka-Zagreb danas je probijena oko mjesec i pol prije ugovorenog roka.
Tunel, duljine 2143 metra, najduži je tunel na cijeloj autocesti, udaljen je 13 kilometara od Grobničkog polja, na nadmorskoj je visini nešto višoj od 700 metara, spaja Gorski kotar i Hrvatsko primorje.
Probijanje i uređenje tunela obavlja tvrtka Hidroelektra-Niskogradnja iz Zagreba. Radovi na probijanju počeli su u kolovozu 2006. a trebali su završiti krajem rujna, ali su zbog dobrog tijeka radova završeni znatno ranije.
Probijalo se 24 sata dnevno, sve dane u tjednu sa zagrebačke i riječke strane. Prosječno dnevno napredovanje u probijanju cijevi bilo je šest metara, a iskopano je 180.000 prostornih metara materijala koji se ugrađuje u nasip trase autoceste.
Dnevno su na gradilištu cijevi obavljana prosječno dva do tri miniranja jer se u to vrijeme za sav promet zatvarala druga cijev tunela zbog sigurnosnih razloga, kako zvučnih, tako i seizmičkih. Ukupno je obavljeno oko 800 miniranja.
Ovi radovi obavljaju se u sklopu izgradnje punog profila autoceste Rijeka-Zagreb, duljine 44 kilometra od Kikovice, odnosno Grobničkog polja do Stare Sušice u Gorkom kotaru. Radovi dopune na puni profil autoceste financiraju se iz sredstava zajmova Europske investicijske banke i Europske banke za obnovu i razvoj.
Dionica od Oštrovice do Vrata, na kojoj je tunel Tuhobić, duljine je 12 kilometara, od čega su 3,7 kilometara vijadukti i tuneli. Radove na ovoj dionici obavlja Poslovna udruga koju čine Hidroelektra-niskogradnja, Viadukt, Konstruktor-inženjering i Strabag. Vrijednost ugovorenih radova je oko 69 milijuna eura, a rok završetka kraj 2008. godine. (Hina)