Javni natječaji za dovršetak drugih cijevi tunela Mala Kapela i Sveti Rok na autocesti Zagreb - Split trebao bi biti objavljen u ponedjeljak, 9. srpnja, a promet bi drugim cijevima trebao poteći prije turističke sezone 2009. godine, rekao je član Uprave Hrvatskih autocesta (HAC) zadužen za građenje Marijo Lovrinčević na današnjem brifingu za novinare održanom u HAC-u.
Očekuje se da će Vlada ovaj tjedan odobriti rebalans proračuna HAC-a, što je preduvjet raspisivanja natječaja, što će se, prema Lovrinčevićem riječima vjerojatno i dogoditi.
Prema njegovim riječima, trošak dovršetka dvaju najdužih tunela na autocesti Zagreb - Split iznosit će između 250 i 300 milijuna kuna po cijevi, odnosno ukupno između 500 i 600 milijuna kuna.
Postupak odabira izvođača radova obavit će se sukladno Zakonu o javnoj nabavi, a ne bude li žalbi ili drugih poteškoća, izvoditelje je moguće uvesti u posao i započeti radove do listopada ove godine.
Ti radovi, kaže Lovrinčević, obuhvaćaju građevinske radove obloge tunela i izgradnje kolničke konstrukcije, a po završetku građevinskih radova pristupilo bi se opremanju tunela ventilacijom, sigurnosnim sustavima i prometnom signalizacijom.
Tijekom izvođenja radova neće se prekidati promet u tunelskim cijevima kroz koje se trenutno odvija dvosmjerni promet, a te će cijevi također imati funkciju servisne i evakuacijske cijevi za čitavo vrijeme odvijanja radova.
Potreba dovršetka i uspostave prometa drugim cijevima tunela Mala Kapela i Sveti Rok, koje su iskopane ali ne i završene, nametnula se značajnim povećanjem prometa, prometnim zastojima i gužvama te sigurnosnim razlozima.
Tako je, prema podacima HAC-a, prosječni dnevni promet u oba tunela prošle godine iznosio 10.801 vozilo, a prosječni prošlogodišnji ljetni dnevni promet 30.437 vozila, pa su se pred tunelima stvarale kolone duge i od preko 20 kilometara.
Prema smjernicama Europske unije, uvjeti koji nalažu dovršenje druge cijevi tunela su dnevna gustoća prometa veća od 10 tisuća vozila po prometnom traku, sezonski promet koji značajno premašuje prosječni godišnji dnevni promet te ako broj vozila težih od tri i pol tone prelazi 15 posto tog prometa.
Prva dva uvjeta iz smjernica su ispunjena, a treći je pred ispunjenjem, jer udio kamiona i autobusa iznosi 14 posto.
Predstavljajući izgradnju spojne ceste, koja povezuje autocestu Zagreb - Split - Dubrovnik s Lukom Ploče, Lovrinčević je izvijestio da je izgradnju te dionice na javnom natječaju dobila poslovna udruga domaćih građevinara i austrijskog Strabaga. Radovi su počeli, a njihova vrijednost je 743,51 milijuna kuna, rekao je Lovrinčević.
Ravnatelj Lučke uprave Ploče Tomislav Batur dodao je da će ta cesta imati izuzetan značaj za Luku Ploče, jer će njezinom izgradnjom biti omogućen kvalitetan cestovni odvoz i dovoz robe.
Batur je predstavio i master plan razvoja Luke Ploče, prema kojem se predviđa izgradnja višenamjenskog kontejnerskog terminala i terminala za suhe rasute terete. (Hina)