Konačni prijedlog zakona o prijevozu opasnih tvari dobio je danas potporu saborskih klubova i zastupnika, koji su, ipak, upozorili na potrebu da se opasne tvari ubuduće u pravilu prevoze željeznicom, a tek iznimno cestovnim prometom.
Državni tajnik u Ministarstvu prometa Dražen Breglec kazao je da je prijevoz opasnih tvari u Hrvatskoj sve veći, da je 2005. prevezeno 6,33 milijuna tona opasne robe u cestovnom, željezničkom i riječnom prometu, što je oko osam posto ukupnog prijevoza roba tim oblicima prometa u Hrvatskoj.
Zakon, po njegovim riječima, propisuje primjenu međunarodnih ugovora u području prijevoza opasnih tvari, što se posebno odnosi na uvjete u svim fazama prijevoza, od pakiranja, skladištenja opasnih roba, postupka u slučaju ekološkog incidenta, do svih drugih obveza korisnika tereta.
Zakon predviđa imenovanje osposobljenog sigurnosnog savjetnika koji bi nadgledao prijevoz opasnih tvari, kao i osnivanje nacionalnog povjerenstva za prijevoz opasnih tvari.
Dok je Ivan Vučić u ime HDZ-a u cijelosti podržao predloženi zakon, zastupnici HSP-a i SDP-a predložili su da se zakonom propiše da se prijevoz opasnih tvari u pravilu obavlja željezničkim prometom, a tek iznimno cestama.
Pero Kovačević (HSP) je u prilog tom zahtjevu podsjetio na ekološki incident s početka godine kada se kod Garešnice prevrnula cisterna s plavim dizelom, a posljedice tog incidenta, istaknuo je, do danas nisu otklonjene.
Miroslav Korenika (SDP) ocijenio je da i predloženi zakon pokazuje kako država i lokalna samouprava te poduzeća koja obavljaju prijevoz opasnih tvari nisu osposobljeni za učinkovitu zaštitu od ekoloških incidenata.
Zatražio je stoga da se jasno odrede koridori kojima se mogu prevoziti opasne tvari, da se prijevoz u pravilu obavlja željeznicom, a tek iznimno, na kraćim i strogo utvrđenim koridorima, cestovnim prometom. Korenika je predložio i da sigurnosni savjetnik mora biti stručna, visoko obrazovana osoba, te član komore inženjera prometa i transporta. (Hina)
Prijedlog Zakona o prijevozu opasnih tvari /.pdf