Sporazum o strateškoj suradnji HŽ-a i Njemačkih željeznica

Predsjednici uprava HŽ-Holdinga i koncerna Njemačkih željeznica Davorin Kobak  i dr. Hartmut Mehdorn  danas su potpisali Sporazum o strateškoj suradnji u nazočnosti državnog tajnika za promet Dražena Bregleca.

Sporazum, sklopljen za razdoblje od tri godine, otvara prostor za međusobnu stratešku suradnju i zajedničko djelovanje dviju tvrtki u putničkom i teretnom prometu te će utjecati na definiranje budućih pojedinačnih ugovora u području razmjene stručnog znanja, informacija i ideja, kao i naručivanja proizvoda i usluga na području željezničke industrije.

Prema riječima Davorina Kobaka, predsjednika uprave HŽ-Holdinga, potpisani sporazum jamči znatno širenje poslovanja Hrvatskih željeznica, osobito kroz sudjelovanje u širenju prometa na X. koridoru kojim sada prolazi oko 600 vlakova te pripremu HŽ-a za nastup na europskom tržištu. Također, Kobak naglašava razmjenu iskustava u zbrinjavanju viška radnika kroz fond za zbrinjavanje, jer Hrvatske željeznice nastoje napraviti socijalnog osjetljiv program zbrinjavanja. ¸

Državni tajnik Dražen Breglec podsjetio je na razvoj Njemačkih željeznica od prosječnog europskog poduzeća prije nekoliko desetljeća do profitabilna tvrtke koja nije državi na teret te naglasio kako su iskustva njihove tranzicije izuzetno korisna za Hrvatsku. Konkurencija njemačkim željeznicama nisu toliko drugi operateri, kojih je oko 340 u Njemačkoj, već su to drugi oblici prijevoza, istaknuo je, dodavši kako tamo djeluje jedno regulatorno tijelo ra razliku od naše situacije, pa nas stoga i zanimaju njihova iskustva.

Predsjednik Uprave koncerna Njemačkih željeznica dr. Hartmut Mehdorn istaknuo je dugu tradiciju razmjene iskustava hrvatskih i njemačkih željeznica, iako dvije zemlje nisu izravni susjedi, ali nalaze se na tržištu usluga koje se sve više umrežava. Najzad, Europa se širi, granice igraju sve manju ulogu, pa danas više od 50 posto vlakova bar jednom prijeđe granicu neke zemlje.

Glede konkurencije dr. Mehdorn naglašava kako je kamionski prijevoz konkurentniji na kratkim relacijama, dok je željeznica na dugim prugama onoliko dobra koliko je jak najslabiji dio te mreže spominjući suradnju u prijevozu duž X. paneuropskog koridora.

Njemačke su željeznice u posljednjih deset godina napravile veliku reformu i udvostručile promet te se razvile u međunarodnu tvrtku s prihodima od 2 milijarde eura u kojoj svaki peti radnik radi u inozemstvu, istaknuo je dr. Mehdorn.

Prije potpisivanja Sporazuma o strateškoj suradnji održan je sastanak čelnika dvaju željeznica i njihovih suradnika te državnog tajnika za promet, na kojemu je bilo riječi o teretnom i putničkom prijevozu, tehnici i infrastrukturi te o usavršavanju radnika HŽ-a u Njemačkim željeznicama (Deutsche Bahn AG). Razgovaralo se o širenju suradnje na području teretnog prijevoza  te suradnji tvrtki Railion i HŽ. Kod putničkog prijevoza razmotrena je dosadašnja suradnja na projektu vlakova  za prijevoz praćenih automobila (DB Autozug), o razvoju gradskog i prigradskog prometa te prijevozu na dalekim relacijama. Također, bilo je govora i o tehničkim i infrastrukturnim programima te izradi i puštanju u pogon elektroničkih postavnica, o stanju sustava mobilne telefonije za željeznicu i sustava daljinskog upravljanja prometom (ETCS).



Vijesti iz medija