Hrvatska pregovaračka stajališta za pristupanje EU ne predviđaju prijelazna razdoblja za zračni promet jer je naša zrakoplovna industrija dovoljno jaka da u novim okolnostima nađe šansu za novi razvoj, istaknuo je Dražen Breglec, državni tajnik za promet na današnjem stručnom skupu Dan zračnog prometa, održanog u okviru sajma Zagreb Transport Show u organizaciji Udruženja zračnog prometa pri HGK i Zagrebačkog velesajma.
Okupljene predstavnike zračnih luka, zračnih prijevoznika i kontrole zračne plovidbe Breglec je upoznao da se upravo dovršava izrada pregovaračkih stajališta RH te da je uspješno obavljen screening bez dodatnih mjerila Europske komisije. Upravo je danas u Hrvatskom saboru rasprava o izmjenama i dopunama Zakona o zračnom prometu kojim usklađujemo naše zakonodavstvo sa zahtjevima EU i predviđamo osnivanje Agencije za zračni promet, rekao je državni tajnik.
U prošloj godini kroz hrvatske zračne luke prevezeno je oko 4,5 milijuna putnika, što je na razini godišnje stope rasta od 10 posto, podsjetio je. Najavio je da će se država kao većinski vlasnik zračnih luka uskoro morati odrediti o mogućnosti njihove privatizacije i ulaska strateških partnera, no naglasio je da zračne luke još uvijek za Republiku Hrvatsku imaju stratešku važnost.
Predsjednik Udruženja i direktor Zračne luke Zagreb Boško Matković kazao je da su učinjeni svi prostorni preduvjeti da se krene u 1. fazu izgradnje putničkog terminala na zemljištu u vlasništvu te luke i MORH-a na našem najvećem aerodromu. Iako hrvatska Vlada nije donijela posebnu odluku o modelu financiranja ovog projekta, Matković smatra da je model samofinanciranja najpovoljniji za Zračnu luku Zagreb i Republiku Hrvatsku.
Lokacija se nalazi 2,5 km sjeveroistočno od sadašnjeg terminala i osigurava izravnu vezu na cestovnu mrežu, a ukupna vrijednost projekta je 212 milijuna eura, precizirao je Matković. Od tog iznosa, 158 otpada na putnički terminal, 22 na stajanku, a ostatak od 32 milijuna eura na ceste, parkiralište i građevinske radove.
Putnički terminal Zračne luke Zagreb zamišljen je na 3 razine na ukupnoj površini od 65.600 kvadratnih metara te bi imao stajanku sa 28 pozicija za parkiranje zrakoplova, od toga 11 avio mostova, pojasnio je dodajući da bi ga, uz mnogo paralelnih aktivnosti na pripremi, bilo moguće izgraditi u 5 godina. Najavio je da je u tijeku ishođenje lokacijske dozvole i izrada arhitektonskog rješenja budućeg terminala koji bi mogao primiti 3,5 milijuna putnika.