Konferencija EurailFreight 2007 u Bruxellesu

U Bruxellesu je danas organiziran EurailFreight 2007, jednodnevna konferencija o željezničkom teretnom prijevozu u Europi o temi 'Otvaranje tržišta željezničkog teretnog prijevoza - nova mogućnost za željeznice'.

Konferencija je održana u povodu potpune liberalizacije, od 1. siječnja 2007. godine na tržištu željezničkoga teretnog prijevoza koja podrazumijeva da svaki od petstotinjak željezničkih prijevoznika (operatora), koliko ih je sada u Europi, ima pravo da pod jednakim uvjetima pristupa na pruge u svakoj od zemalja učlanjenih u Europsku uniju i da na njima obavlja teretni prijevoz.

Konferenciju su priredili Međunarodna željeznička unija (UIC), Zajednica europskih željeznica (CER), Zajednica željezničke industrije Europske unije (UNIFE) i Europski infrastrukturni upravitelji (EIM).

Među 300 sudionika, članova parlamenta, novinara, direktora željezničkih uprava iz Europe, Kine, Japana, Rusije i Amerike, koji su raspravljali o mogućim posljedicama, rezultatima i očekivanjima u povodu otvaranja tržišta željezničkoga teretnog prijevoza u Europi, bio je i Davorin Kobak, predsjednik Uprave Holdinga HŽ-Hrvatske željeznice.

Glavni govornici na konferenciji bili su Jacques Barrot, potpredsjednik Europske komisije i njezin povjerenik za promet i Wolfgang Tiefensee, njemački ministar prometa, graditeljstva i urbanizma te predsjednik Vijeća za promet Europske unije.

Barrot je rekao da je godina 2007. ključna godina za željezničare, investitore i korisnike, jer se svima njima liberalizacijom otvaraju potpuno nove mogućnosti. Tiefensee je, između ostaloga, rekao da će liberalizacija postići svrhu jedino onda ako se njezini rezultati budu odrazili na bolju kvalitetu života svih Europljana. Tu se u prvom redu misli na manji broj kamiona i tegljača na cestama, na manje onečišćivanje okoliša i na smanjenje buke.

Tijekom konferencije potpisana je Deklaracija EurailFreight 2007 u kojoj je naglašeno da je kvaliteta ključni element natjecanja na tržištu, da je potrebno sagraditi primarnu mrežu za teretni prijevoz te ju odvojiti od mreže za putnički prijevoz kako bi se postigla bolja učinkovitost, da valja poticati razvoj industrije koja će ubrzati tehničko usklađivanje infrastrukturnih i mobilnih kapaciteta te omogućiti lakši pristup sredstvima namijenjenima za financiranje projekata koji bi se na taj način brže realizirali.

Na konferenciji je rečeno i da je potrebno poduprijeti razvoj što boljih veza između zapadne i jugoistočne Europe. (Hina) 



Vijesti iz medija