Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta pustio je danas u promet dionicu Istarskog ipsilona (Dragonja-Pula i Kanfanar-Pazin-Matulji) od čvora Vodnjan do čvora Pula (dionica B9).
Simboličnim presijecanjem vrpce ministar je pustio u promet dionicu Vodnjan-Pula s ministricom zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva Marinom Matulović-Dropulić.
Puštanjem u promet ovih 13 kilometara završena je I. faza izgradnje Istarskog Y rekao je ministar, istaknuvši da sada slijedi izgradnja II. faze to jest punog profila autoceste.
Istra prije Y i nakon njega nije ista, ova moderna cestovna infrastruktura razbila je prometnu izoliranost te razvila gospodarstvo i turizam, dodao je Kalmeta i najavio početak radova na drugoj fazi sljedeće godine. Tada će početi i radovi na dionici duljine 8 kilometara koja će ići od Pule do Medulina, a riječ je o dvotračnoj cesti koja će Medulin još više otvoriti turistima.
Prvi koncesijski ugovor sa Bina-Istrom potpisan je 1995. godine i tada je ostvarena prva suradnja sa stranim investitorima što je otvorilo vrata i drugim investitorima, podsjetio je ministar Kalmeta.
Ivan Jakovčić, župan Istarske županije kazao je da spajanjem najsjevernije točke Istre s južnom točkom jest najveća dobit za građane Pule, jer napokon je izgrađena moderna i brza cesta koja će Istarsku županiju učiniti dinamičnom gospodarskom regijom. Naime Istarski Y je krvotok Pule i stoga se odmah mora nastaviti s izgradnjom punog profila autoceste kako bi se promet što više rasteretio.
Izgradnja dionice Vodnjan-Pula stajala je 56 milijuna eura, a novac je osiguran preko inozemnih zajmova, rekao je David Gabelica, generalni direktor Bina-Istre.
Dionica ima dva čvorišta, osam nadvožnjaka, deset podvožnjaka, jedan most i odmorište s pratećim uslužnim objektom. Uz dionicu su građene i četverotračna spojna cesta u dužini od 1 kilometra i spojna cesta u dužini od 2 km kod čvora Vodnjan.
Radovi na dionici Vodnjan-Pula započeli su u kolovozu 2005. godine, a glavni izvođač, francuski Bouygues angažirao je više od 150 domaćih radnika te 30-ak lokalnih kooperanata.
Projekt Istarskog Y, europski je projekt koji pokazuje da Hrvatsko koristi model javno-privatnog partnerstva kao i zemlje Europske unije, naglasio je Francois Saint Paul, veleposlanik Republike Francuske, dodavši da je riječ o projektu važnom za gospodarski razvoj.