Potreban strateški savez hrvatskih tvrtki i prijevoznika

Hrvatski su prijevoznici u prošloj godini u uvozu i izvozu prevezli 5,6 milijuna tona roba, dok je istodobno još 7,5 milijuna tona uvezeno i izvezeno vozilima stranih registarskih tablica.

Taj posao mogli smo obaviti mi, ali ga je dobio netko drugi, upozorio je predsjednik Udruge cestovnih prijevoznika (HCP), udruge koja je i pridruženi član HUP-a, Marijan Banelli na današnjoj tribini Uloga prijevoznika u hrvatskom izvozu, koju je organizirala Udruga Hrvatski izvoznici.

Skup je okupio predstavnike hrvatskih tvrtki, poput Končara ili Podravke, i prijevoznike, a njihova je najčešća poruka - potrebno je povezivanje i gospodarstvenika i prijevoznika, nadležnih ministarstava i institucija.

Pojedinačno nismo nitko, a zajedno smo sve, kaže koordinatorica Odbora za transport i špediciju HIZ-a Nada Šimić, koja je apelirala na hrvatske tvrtke, naročito izvoznike da prilikom ugovaranja prodaje i kupnje roba uvjete ugovora - paritete prilagođavaju tako da za otpreme i dopreme koriste domaće prijevoznike i špeditere.

Predsjednik HIZ-a i predsjednik Uprave Končara Darinko Bago ističe kako na izbor prijevoznika više mogu utjecati uvoznici, a manje izvoznici. Kupac je taj koji plaća, Hrvatska dva puta više uvozi nego izvozi pa je logično i pokrenuti akciju prema uvoznicima, rekao je Bago.

Na direktno povezivanje hrvatske industrije s prijevoznicima pozvao je i koordinator Odbora za primjenu carinskog sustava HIZ-a Ivan Kesić, a Banelli ističe da daljnje akcije trebaju biti usmjerene tomu da što prije profunkcionira savjet za promet "koji se trebao formirati prije dva mjeseca, a još čeka u nečijoj ladici".

Sudionici skupa složili su se da je hrvatska prijevoznička industrija trenutno u teškoj poziciji, puno je tzv. crnog voznog parka, odnosno vozila koja ne udovoljavaju Euro 3 normi, da rok i za ta vozila istječe vrlo skoro, 2008./2009., pa će se hrvatski prijevoznici morati rješavati i tih vozila i nabavljati nova prema Euro 4 i Euro 5 standardima, a poštivanje euro standarda osnovni je kriterij za dobivanje CEMT dozvola.

Upozoreno je također kako su glavnina, 95 posto hrvatskih prijevoznika male tvrtke koje posluju na rubu zakona i nelojalna su konkurencija, kako strane tvrtke u Hrvatskoj poslove prijevoza uglavnom povjeravaju stranim prijevoznicima i špediterima, a upozoreno je i na probleme broja i raspodjele CEMT dozvola. (Hina)
 



Vijesti iz medija