Vijadukt Zečeve Drage: Sutra potiskivanje posljednjeg takta rasponske konstrukcije

Autocesta Rijeka-Zagreb izvijestila je da će sutra do podne završiti potiskivanje posljednjeg takta rasponske konstrukcije vijadukta Zečeve Drage.

Riječ je o najzahtjevnijem objektu izgradnje II A faze autoceste Rijeka-Zagreb, dopune na puni profil, na dionici Vrbovsko-Bosiljevo 2.

Uz radove na vijaduktu Zečeve Drage, svi ostali radovi na dionici Vrbovsko - Bosiljevo odvijaju se u skladu s planom, te će ta dionica biti završena i puštena u promet do turističke sezone 2007.

Radovi na izgradnji 924 metra dugog vijadukta Zečeve Drage vrijedni su 13 milijuna eura, a izvodi ih zagrebačka tvrtka Viadukt.

Iz Autoceste Rijeka-Zagreb ističu da je, s obzirom na iskustva stečena u izgradnji prvog vijadukta Zečeve Drage, razdoblje izgradnje drugog znatno skraćeno, te je potiskivanje završeno za samo 14 mjeseci, dok je za prvi taj vijadukt trebalo pet mjeseci duže.

Za potpuni završetak vijadukta Zečeve Drage još će trebati obaviti eksterno ustezanje rasponske konstrukcije, dovršiti upornjak (prsni zid, krila), ugraditi prijelazne naprave, postaviti hidroizolaciju, montirati betonske odbojne ograde, te izvršiti asfaltiranje, navode iz tvrtke Autocesta Rijeka-Zagreb.

Vijadukt Zečeve Drage izvodi se tehnologijom naguravanja. Objekt je betonski, a poprečni presjek je sanduk. Rasponska konstrukcija je armirano-betonska, konstrukcija je armirana čelikom i prednapeta kablovima u gornjoj i donjoj ploči, te eksternim kablovima koji se nalaze unutar sanduka.

Konstrukcija vijadukta ima ukupno 37 taktova koji zajedno čine jednu cjelinu. Dužina takta, osim početnog i završnog, je 25 metara.

Vijadukt Zečeve Drage ima 18 stupova, najviši stup je visine 50 metara, te je konstrukcija oko 55 metara iznad okolnog terena. 

Iz Autoceste Rijeka-Zagreb ističu da se radi o osobito složenom objektu, a njegova je specifičnost i što je izgrađen u prostornoj kružnici, tj. trebalo je zadovoljiti uvjete horizontalne i vertikalne krivine, a osim toga potiskivan je u smjeru pada nivelete, te je čitava konstrukcija pridržavana s dodatnim kablovima kako bi se kontrolirano moglo obaviti potiskivanje.

Vijadukt Zečeve Drage u izgradnji za 75 centimetara je duži od već izgrađenog, na njemu će biti dvije vozne i jedna zaustavna traka (na postojećem vijaduktu su tri vozne trake, bez zaustavne). (Hina) 



Vijesti iz medija