Razmatra se proširenje ovlasti EASA-e

Europska agencija za sigurnost leta (EASA) trebala bi dobiti dodatne ovlasti na području dodjele licenci i kontrola u zračnom prometu, složili su se u Bruxellesu zastupnici Europskog parlamenta, stručnjaci Europske komisije i predstavnici članica Europske unije.

"Ovlasti će biti proširene do kraja godine", kazao je povodom prvih konzultacija u Bruxellesu Yrjo Maekelae, savjetnik za promet aktualnog finskog predsjedništva EU.

Po prijedlogu Europske komisije EASA bi ubuduće trebala dobiti veće ovlasti pri dodjeli licenci zrakoplovnim kompanijama, utvrđivanju novih sigurnosnih propisa, te kontrolama i inspekcijama i tehničkim sigurnosnim provjerama.

Pri tome su kontrole "prioritet broj jedan", objasnio je nadležni stručni izvjestitelj EK Robert Salvarani.

Poseban su problem za Europu zrakoplovne kompanije iz trećih, afričkih i azijskih, zemalja koje prometuju u zračnom prostoru EU, naglasio je Salvarani, upozorivši da potencijalno nesigurne kompanije u nekoj vrsti "šopinga" idu od jedne do druge članice EU kako bi ishodile potrebnu dozvolu za promet.

Sprečavanje prodora takvih "trojanskih konja" u EU samo je po sebi dovoljan razlog za proširenje ovlasti EASA-e, zaključio je stručnjak EK.

"U raspravi o sigurnosti prevladavaju gospodarski argumenti", primijetio je posebni izvjestitelj Europskog parlamenta Joerg Leichtfried, upozorivši da je EASA-i ubuduće nužno poboljšati i sustav sankcija na licu mjesta u slučaju prekršaja. Agencija trenutno može tek zabraniti rad zrakoplovnim kompanijama ili sjediti prekriženih ruku, požalio se Leichtfried.

Nazire se i rasprava o načinu financiranja dodatnih kontrola u okviru EASA-a čiji je izvršni direktor Patrick Goudou naveo kao mogućnost dodatne pristojbe koje bi plaćali putnici.

Agencija godišnje treba oko 50 milijuna eura za izdavanje certifikata, što je "gotovo ništa" u usporedbi s prometom koji branša ostvaruje, zaključio je Goudou. (Hina/APA)



Vijesti iz medija