Povećanje opsega prijevoza, produktivnosti rada i prihoda od prijevoza dobra su podloga s kojom Hrvatske željeznice kreću prema liberalizaciji željezničkog prometa. Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju, hrvatske pruge otvorit će se za željezničke prijevoznike iz drugih zemalja te će i hrvatski operatori moći poslovati na prugama susjednih željezničkih uprava. Pri tome će produktivnost rada i konkurentna usluga odlučivati o opstanku na tržištu.
U prvih osam mjeseci ove godine, Hrvatske željeznice prevezle su 10,8 milijuna tona tereta, što je za 7,62 posto više nego u istome razdoblju 2005. Još je veći porast prijevoznog učinka mjerenog u neto tonskim kilometrima koji je u tome razdoblju dostigao iznos od 2.241 milijuna neto tonskih kilometara, što je povećanje od 16,29 posto.
Najveći opseg rada ostvaruje se na koridorskim smjerovima, dakle u provozu, i to prije svega prema jadranskim lukama. Na taj način zarađuju se znatna devizna sredstva odnosno taj rad ima jednak učinak kao i izvozni poslovi.
Osobito su dobri rezultati u teretnom prijevozu zabilježeni u mjesecu srpnju i kolovozu 2006. godine. Prema procjenama, u mjesecu kolovozu prijevozni učinak iznosit će rekordnih 306 milijuna neto tonskih kilometara, što je, u odnosu na kolovoz 2005. godine, povećanje od 30 posto.
Dobri rezultati zabilježeni su i u putničkom prijevozu. Procjenjuje se da je u osam mjeseci ove godine prevezeno oko 26,538 milijuna putnika, što je oko 6,5 posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju, a prihod od prijevoza putnika veći je oko 9 posto.
U ljetnim mjesecima (u razdoblju od 15. lipnja. do 31. kolovoza.2006.) HŽ su na relacijama prema moru i s mora, u redovnim i posebnim sezonskim vlakovima, prevezle oko 6 posto više putnika i oko 22 posto više praćenih automobila. U dnevnim nagibnim vlakovima u/iz smjera Splita prevezeno je oko 14 posto putnika više u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje.
Od ove ljetne sezone u noćnim vlakovima na relaciji Zagreb – Split – Zagreb uvedena je i nova ponuda prijevoza praćenih motocikala te je u razdoblju od 15. lipnja do 31. kolovoza 2006. prevezeno oko 95 motocikala.
Osim toga HŽ su ovog ljeta, nakon nekoliko putovanja prošle godine, ponovno realizirale projekt 'Disco vlakom na picigin' u noćnim sezonskim vlakovima koji prometuju na relaciji Zagreb GK – Split – Zagreb GK, u razdoblju od 7. srpnja do 27. kolovoza 2006. godine. Tu uslugu s oduševljenjem su prihvatili mladi putnici, a zapažena je bila i posjeta stranih mladih turista koji su upravo zbog disco vlaka izabrali vlak kao prijevozno sredstvo.