Građani EU nisu previše zainteresirani za širokopojasni pristup Internetu

Samo jedno od četiri domaćinstva u Europskoj uniji priključeno je na Internet putem brzih, "širokopojasnih" veza, pokazalo je posebno izvješće Eurobarometera, čiji su rezultati predstavljeni u petak u Bruxellesu.

Popularnost "širokopojasnog Interneta" raste paralelno broju članova domaćinstva, pa ga ima samo 12 posto samačkih domaćinstava, ali i 34 posto onih sa četiri ili više članova, pokazalo je izvješće.

U skupini građana s "uskopojasnim" pristupom 40 posto ispitanika izjavilo je da ne želi ubrzati svoj priključak jer su zadovoljni postojećom brzinom, odnosno jer ne koriste dovoljno Internet da bi opravdali veće troškove "širokopojasnog" pristupa.

Anketa je obuhvatila 25 tisuća reprezentativnih domaćinstava, a provedena je u razdoblju od 7. prosinca 2005. do 11. siječnja 2006.

"Smatram da su te brojke, posebno činjenica da je toliko ljudi zadovoljno postojećim sporim pristupom Internetu, izazov za operatore i pružatelje usluga da razviju privlačnije sadržaje i cijene svojih ponuda širokopojasnog pristupa. Ja ću učiniti što je u mojoj moći kako bi pooštrena konkurencija potaknula takav razvoj događaja", zaključila je povjerenica EU za medije i informatičko društvo Viviane Reding.

Eurobarometerova je anketa, između ostalog, pokazala i da je prosječan udio samačkih domaćinstava opremljenih samo mobitelom, odnosno bez priključka na fiksnu telefonsku mrežu, porastao 58 posto u dobnoj skupini ispitanika od 15 do 29 godina te da se smanjio na šest posto u skupini osoba starijih od 60 godina.

Među prednostima mobilnih telefona ispitanici su istaknuli mogućnost da ih se kontaktira na svakom mjestu i u svakom trenutku (34 posto), te slobodu telefoniranja (19 posto).

Samo 15 posto domaćinstava koristi telefonske govornice, i to uglavnom kada im ponestane bodova na bonu za mobitel, odnosno ako nemaju signala na mobitelu.

Čak 82 posto domaćinstava s priključkom na Internet ima antivirusni softver, ali samo njih 58 posto ima softversku zaštitu od spama, pokazalo je Eurobarometerovo istraživanje. (Hina)



Vijesti iz medija