Čelnici Hrvatskih željeznica (HŽ) predstavili su danas u Kaštelima projekt uspostave gradskog i prigradskog željezničkog prometa između Splita, Kaštela i Trogira i najavili da bi se projekt počeo provoditi već u idućoj godini.
Željezničko povezivanje mjesta od Trogira do Splita u prvoj fazi predviđa uspostavu redovitog kvalitetnog prometa između Splita i Kaštel Starog klasičnim vagonskim garniturama, kazao je zamjenik generalnog direktora HŽ-a Marijan Klarić na sastanku s kaštelanskim gradonačelnikom Ivanom Udovičićem i članovima Poglavarstva.
Prijevoz putnika vlakom između Splita i Kaštel Starog najvjerovatnije bi se, predviđeno je projektom, počeo obavljati već iduće godine, a stajališta vlakova predviđena su na još pet mjesta između ta dva odredišta na kojima bi bili izgrađeni peroni, dugi po 160 metara s pratećim parkiralištima za automobile, rekao je Klarić.
Vlak sa šest garnitura prometovao bi, prema najavama, u dnevnim frekventnim terminima i mogao bi prevesti oko 1.290 putnika.
Prijevoz vlakom, osim što je financijski isplativiji, i ekološki je prihvatljiviji, a na taj bi se način značajno rasteretio i javni gradski prijevoz, naglasio je Klarić.
Idući korak bilo bi širenje željezničke mreže do Trogira.
Za ostvarenje cjelokupnog projekta, koji u konačnici planira i povezivanje Zračne luke u Resniku s Trogirom i Splitom, trebat će tri do četiri godine, a idejno projektno rješenje za prvu fazu očekuje se u rujnu ove godine.
O cijeni projekta još je prerano govoriti, no, svakako je riječ o više milijuna eura, rečeno je na predstavljanju.
U Hrvatskoj bi se, kako je najavljeno, sustav gradskog i prigradskog prometa trebao razviti u ukupno 14 centara, od kojih su najvažniji projekti za splitsko područje, te između Zagreba i Rijeke i trokut Osijek-Vukovar-Vinkovci. (Hina)