Europska komisija usvojila je propis o klasifikaciji europskog zračnog prostora, što je novi korak u procesu reforme sustava kontrole zračnog prometa pod nazivom "Jedinstveno europsko nebo" kako bi u budućnosti bio u stanju ispuniti rastuće potrebe kapaciteta i sigurnosti, priopćeno je danas u u Bruxellesu.
Taj će propis zajedno s direktivom o izdavanju licenci kontrolorima leta, programom modernizacije upravljanja sustavima zračnog prometa (SESAR) i proširenjem odgovornosti Europske agencije za sigurnost zračnog prometa, konkretno pridonijeti većoj sigurnosti zračnog prometa i nadilaženju državnih granica na području upravljanja europskim zračnim prometom, ističu u Bruxellesu.
"Ovim se pravnim instrumentima utvrđuju jasna pravila za pružatelje usluga koji moraju u svom poslovanju ispunjavati visoke standarde sigurnosti i učinkovitosti. Nadalje, ta se pravila odnose i na civilne i vojne korisnike zračnog prostora koji moraju na najbolji mogući način koristiti zagušeni zračni prostor, te na kontrolore, koji dnevno nadgledaju preko 27 tisuća letova", kazao je Jacques Barrot, dopredsjednik Komisije i povjerenik zadužen za transport.
Novim se propisom uvodi zajednička klasifikacija za kompletan zračni prostor iznad 19.500 stopa te jasna pravila o pristupu tom prostoru. Time je stvoren transparentan okvir za prekogranične letove unutar Europe a sustav će ujedno biti razumljiviji za inozemne pilote.
Propisom je utvrđen niz zajedničkih uvjeta koje pružatelji usluga navigacije zračnog prometa u Europi moraju ispunjavati, uključujući tehničku i operativnu kompetentnost, financijske mogućnosti i organizacijsku strukturu. Certifikati će vrijediti na cijelom teritoriju EU.
Odredbom o "fleksibilnom korištenju zračnog prostora" utvrđena su pravila i procedure između civilnih i vojnih vlasti, odgovornih za upravljanje zračnim prometom. To će povećati sigurnost i učinkovitost zračnog prometa kroz optimalnu upotrebu raspoloživog zračnog prostora, navode u Bruxellesu.
Naposljetku, licenca za kontrolora zračnog prometa obuhvaća visoku razinu kompetentnosti, uključujući i znanje stranih jezika, pri čemu će međusobno usklađivanje i priznavanje licenci olakšati razvoj prekograničnih usluga zračnog prometa u neki oblik regionalne suradnje, nada se EK. (Hina)