Digitalni tahograf u Hrvatskoj uvodi se u iduće četiri godine

Hrvatska će, kao i druge zemlje potpisnice Međunarodne konvencije o cestovnom prijevozu robe (AETR), a nisu članice EU-a, u iduće četiri godine uvesti digitalni tahograf u sva vozila koja su za to predviđena, rečeno je danas u Hrvatskoj gospodarskoj komori na stručnoj tribini namijenjenoj prometnim tvrtkama.
 
Države članice EU-a 5. svibnja ove moraju biti spremne za izdavanje čip kartica, a 5. kolovoza ove godine za uvođenje digitalnog umjesto analognog tahografa.
 
Digitalni tahograf bilježi sve isto što i analogni, odnosno brzinu, prijeđeni put vozila i radno vrijeme vozača, ali sadrži još i mnogo više podataka (o vlasniku vozila, o njegovoj djelatnosti...), rekao je Denis Špac iz tvrtke Tahograf. Čip kartica digitalnog tahografa je personalizirana, t.j. svaki vozač ima svoju karticu bez koje ne smije voziti, a omogućuje potpun nadzor vozača i njegova radnog vremena.
 
Vlasnik vozila želi smanjiti troškove i kad šalje vozilo na put, očekuje da to bude isplativo i da što brže preveze teret, a jedan vozač smije voziti neprekidno četiri i pol sata u jednom danu. Do sada je vozač mogao iskazivati netočne podatke, ali čip kartica to više neće dopuštati, rekao je Špac.  
 
Savjetnik ministra unutarnjih poslova Ivica Franić rekao je da digitalni tahograf moraju ugraditi vozila koja prelaze tri i pol tone nosivosti te koja imaju više od osam sjedala.
 
Naglasio je da je Vlada donijela Nacionalni program sigurnosti prometa na cestama za razdoblje od 2006. do 2010., a cilj je da se do 2010. broj smrtno stradalih sa sadašnjih 13,5 smanji na 10 osoba na 100.000 stanovnika, što je sadašnji prosjek u Europi. Rekao je da je to ambiciozna zadaća i da bismo ju ispunili, trebat će svake godine broj smrtno stradalih smanjivati za 30-ak. Zato će trebati pojačati nadzor brzine i testiranje vozača na alkohol i drogu, djelotvornije zaštititi djecu i starije u prometu i ukloniti opasna mjesta na cestama, rekao je Franić.
 
Istaknuo je da s prošlom godinom možemo biti zadovoljni jer je u proteklih 40 godina bilo najmanje smrtno stradalih u prometu, unatoč sve većem broju vozila i vozača. (Hina)
 
 

 



Vijesti iz medija