U Hrvatskoj je u najskorije vrijeme potrebno započeti izgradnju nekoliko robno-logističkih centara, posebno u njezinom kontinentalnom dijelu, istaknuto je danas na trećem forumu Intermodalnog promotivnog centra (IPC) Dunav-Jadran.
Osim kontejnerskog robnog terminala u zapadnom zagrebačkom naselju Vrapče, u Hrvatskoj nema kontinentalnih robnih centara. Zbog očekivanog povećanja prometa roba preko Hrvatske, nameće se potreba njihove hitne izgradnje, rekao je državni tajnik u Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka Dražen Breglec na konferenciji za novinare u stanci foruma.
Prema njegovim riječima, najpovoljnije lokacije za izgradnju tih centara su u Slavonskom Brodu, Vukovaru i Osijeku. Na tim lokacijama, pojasnio je, križaju se važni europski prometni koridori, a izgradnjom novih i revitalizacijom postojećih prometnih veza, očekuje se znatni porast prometa roba.
U izgradnju logističkih centara, kaže Breglec, najbolje bi bilo uključiti privatni kapital ili ih graditi putem javno-privatnih partnerstava.
Predsjednik Uprave Hrvatskih željeznica (HŽ) Davorin Kobak izvijestio je da HŽ planira premještanje robnog terminala Vrapče kao i kompletnog zagrebačkog Istočnog kolodvora na Ranžirni kolodvor na južnom rubu Zagreba, gdje HŽ ima u vlasništvu dovoljno zemljišta za gradnju novih kapaciteta.
Bude li sve išlo po planu, Zagreb bio bio prvi u nizu željezničkih centara u Hrvatskoj u kojima bi se gradili robno-distribucijski centri, po uzoru na one koji postoje u europskim zemljama, rekao je Kobak.
IPC Dunav-Jadran osnovan je 2004. godine s ciljem unapređenja intermodalnog prijevoza u podunavsko-jadranskom prostoru. Intermodalni prijevoz je kombinirani način prijevoza, uglavnom roba, kada se na jednoj ruti koristi više oblika prijevoza, primjerice željeznica i brodovi.
Forum okuplja 26 članica koje zajedno pokušavaju ojačati ulogu hrvatskih jadranskih i riječnih luka i razviti intermodalnu mrežu koja će te luke i općenito hrvatsku prometnu infrastrukturu povezati s međunarodnim prometnim koridorima. (Hina)