Novi signalizacijski standardi za europsku željezničku mrežu

Europska komisija usvojila je tehničke specifikacije koje će osigurati interoperabilnost sustava kontrole brzine i signalizacije u transeuropskoj željezničkoj mreži, priopćeno je u Bruxellesu.

U Europi se trenutno primjenjuje više od 20 različitih sustava za signalizaciju i kontrolu brzine, što znači da se većina međunarodnih putničkih i teretnih vlakova mora zaustaviti na granici radi promjene lokomotive.

Novom je odlukom omogućena postupna zamjena nekompatibilnih sustava jedinstvenim sustavom poznatim po kratici ERTMS.

Uvođenje ERTMS-a već je obvezno na svim lokomotivama koje će prometovati po mreži brzih željezničkih linija, dok će u konvencionalnoj mreži odluka EK vrijediti za nove lokomotive na prioritetnim linijama transeuropske mreže. 

Usklađenost s novim tehničkim specifikacijama i primjena zajedničkog signalizacijskog sustava ERTMS-a bit će uvjeti i za dobivanje pomoći EU.

"Brzi razvoj tog sustava nužan je uvjet konkurentnosti željezničkih kompanija te kvalitete i sigurnosti njihovih usluga i potvrdit će čelnu poziciju europske željezničke industrije", naglasio je potpredsjednik Europske komisije Jacques Barrot, nadležan za promet. (Hina)



Vijesti iz medija