Predsjednik hrvatske Vlade dr. Ivo Sanader otvorio je danas radove na projektu Pelješac koji obuhvaća izgradnju mosta Pelješac s pristupnim cestama u ukupnoj dužini od 15,46 kilometara. Tom je prigodom istaknuo da će realizacijom ovog projekta svi hrvatski krajevi biti povezani u prometnu cjelinu, a hrvatski građani više neće morati vaditi putovnicu putujući do Dubrovnika.
Također, najavio je izgradnju autoceste do Dubrovnika i to od Ploča do Osojnika u dužini od 102 km te otklonio spekulacije prema kojima bi autocesta nakon Ploča skrenula u BiH.
Realizacijom ovog projekta Dubrovačko-neretvanska županija dobit će novu dimenziju, a poluotok Pelješac te okolni otoci Korčula i Mljet dobit će priliku za pojačani turistički i opći gospodarski razvoj, istaknuo je ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta.
Most Pelješac jedan je od najvećih i najvažnijih Vladinih infrastrukturnih projekata, a trebao bi, rekao je ministar Kalmeta, stajati između 250 i 300 milijuna eura, zajedno s pristupnim cestama. Projekt bi trebao biti dovršen do 2008. godine, a u tijeku je priprema za raspisivanje natječaja za gradnju mosta.
Kalmeta je istaknuo da se u ovom tehnički vrlo zahtjevnom projektu vodilo računa o ekološkom aspektu malostonskog zaljeva, ali i pravu neškodljivog prolaska koju Bosna i Hercegovina ima prema Konvenciji o pravu mora.
Potpredsjednik Hrvatskog sabora Luka Bebić rekao je da se današnjim početkom radova počinje ostvarivati san svih stanovnika ovog područja te da će ovaj projekt prometno i gospodarski integrirati Hrvatsku, ali i utjecati na poboljšanje političkih odnosa.
Župan dubrovačko - neretvanski Ivo Miletić rekao je kako će gradnjom mosta napokon biti ispunjena želja žitelja hrvatskoga juga za fizičkim spajanjem s ostatkom Hrvatske koja traje "od doba prodaje dijela hrvatskog teritorija uz more", te da će taj dan biti upisan zlatnim slovima u povijest.
Duljina mosta iznosit će 2.374 metra, a temelji mosta predviđeni su na dubini od 70 metara ispod morskog dna, napomenuo je Stjepko Boban, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta koje su investitor projekta, ističući kako je riječ o trenutno najvećem građevinskom pothvatu i graditeljskom izazovu u svjetskim razmjerima.