Susret ministara prometa Kalmete i Dokića

U četvrtak, 22. rujna započet će radovi na koridoru V. c kroz Hrvatsku u trokutu Andrijevci – Čajkovci – Perkovci na potezu koridora koji ide od Sredanaca do Osijeka, najavio je ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta nakon sastanka s ministrom transporta i komunikacija BiH Brankom Dokićem.

Ministar Kalmeta izvijestio je ministra Dokića o visokoj fazi priprema za početak gradnje mosta kopno – Peljašac, što će uslijediti u listopadu ove godine, nakon što bude  ishođena lokacijska dozvola. Riječ je o unutarnjim vodama RH na kojima imamo suverenitet kao i na kopnu, kazao je ministar Kalmeta, ali je isto tako jasno da smo prema pomorskom pravu dužni osigurati neškodljiv prolaz susjednoj državi.

Stoga smo prezentirali izvatke iz studije neškodljivog prolaza na osnovi koje su određene dimenzije mosta, dodao je i naveo kako je prijedlog Hrvatske da raspon stupova na sredini mosta bude 170 metara, a njegova visina 35 m. S obzirom na dubinu Malostonskog zaljeva, plovidbu i razvoj  marikulture na području Neum – Klek, te su dimenzije više nego dovoljne za dolazak većih brodova, zaključio je Kalmeta naglasivši da će hrvatska strana već sutra poslati tu studiju BiH te očekuje brzi odgovor.

BiH strana će vrlo brzo osnovati stručnu skupinu koja će procijeniti završenu studiju o neškodljivom prolazu te će se ovo pitanje riješiti na obostrano zadovoljstvo, zaključio je ministar Dokić.

Ministri prometa Dokić i KalmetaTakođer, dogovoreno je osnivanje Mješovite komisije za usuglašavanje transportnih veza između dviju država, rekao je ministar Kalmeta, jer taj je dokument već prihvatilo Vijeće ministara BiH, a Hrvatska će taj prijedlog imati na jednoj od sljedećih sjednica Vlade.

Razgovaralo se i o definiranju drugih spojnih točaka na autocestama među dvije države, primjerice na potezu autoceste Banja Luka – Okučani te Tuzla – Orašje – Županja, potom onih na koridoru V. C, na sjeveru (Odžak) i jugu (Grabovine) koje su već praktički usuglašene.

Kada je riječ o Jadransko – jonskom prometnom pravcu, predstavnici obje države svjesni su da za čitav niz zemalja on predstavlja strateški europski koridor, ali ima susjednih zemalja kojima to nije u interesu, rekao je Kalmeta. No, tu smo na istim pozicijama, a to je da taj pravac mora biti paneuropski koridor i na tome ćemo nastaviti raditi, zaključio je.

Ministri Kalmeta i Dokić tijekom radnog sastankaMinistar Dokić je rekao je da BiH intenzivno radi na izradi studijsko-projektne dokumentacije koridora V. C, u čemu sudjeluje i Institut građevinarstva Hrvatske. Do kraja listopada bit će završene studije s kojima ćemo ići u traženje modela financiranja gradnje koridora 5C, naglasio je Dokić. Najavio je međunarodnu konferenciju koja će se u Sarajevu održati 17. studenoga, gdje će se prezentirati izvještaj o izrađenoj dokumentaciji za taj prometni pravac i pozvati međunarodne financijske institucije i velike kompanije da postanu potencijalni koncesionari  po modelu BOT.

Na kraju Dokić je najavio inicijativu za sastanak četiri ministra država koje su sklopile Okvirni sporazum o rijeci Savi. Sastanak ministara Hrvatske, BiH, Slovenije i SiCG treba se održati u Brčkom u drugoj polovici studenoga, nakon čega bi trebala krenuti inicijativa prema Paktu o stabilnosti u pogledu financiranja uređenja rijeke Save i osiguranja plovnosti.

Procjena je Savske komisije kako bi za postizanje plovnosti rijeke Save na razini iz 1990. godine bilo potrebno oko 15 milijuna eura. Danas smo se usuglasili kako smo mnogo očekivali od Pakta o stabilnosti kada je riječ o ovome projektu, jer predviđa podržati one iza kojih stoji više država, rekao je Dokić. Kako je to tipičan primjer interesa više država, naša je želja da u Brčkom potpišemo zajednički dokument i nastupimo snažnije prema Paktu o stabilnosti i drugim financijskim institucijama Europe, zaključio je.  



Vijesti iz medija