Svečanim otvorenjem posljednja 33 kilometra autoceste Zagreb-Split između Pirovca i Vrpolja večeras je hrvatski premijer Ivo Sanader u promet pustio cijelu autocestu, čijih 380 kilometara povezuju sjever i jug Hrvatske i ostvaruju san mnogih hrvatskih građana, dug gotovo 35 godina.
U povijesti svakog naroda postoje posebne prilike kada su generacije sanjale jedan cilj, a mi danas imamo privilegiju biti dio naraštaja koji je ostvario slobodnu Hrvatsku ali i povezao hrvatski sjever i jug, rekao je Sanader. To nije samo cesta od Zagreba do Splita, već put kroz povijest za ono što smo htjeli i sanjali, a što nam je bilo oduzimano. Ova prometnica nas podsjeća na sve loše što smo prošli, ali i da radimo složno, rekao je hrvatski premijer.
Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta podsjetio je kako je autocestu počeo graditi prvi hrvatski predsjednik koji je inzistirao da se ratne 1993. počne sa radovima na tunelu Sveti Rok, a kasnije i na izgradnji Masleničkog mosta.
Najveći prometni projekt u Hrvatskoj i u ovom dijelu Europe pokrenut je i ostvarivan za prijašnjih vlada, čiji premijeri su također govorili na večerašnjoj svečanosti: Savka Dabčević Kučar, Zlatko Mateša i Ivica Račan.
Nacionalna svečanost u povodu otvorenja autoceste Zagreb - Split počela je oko podneva u Zagrebu, a navečer se nastavila u Splitu prigodnim koncertom. Prisustvovali su joj hrvatski dužnosnici, uglednici iz javnog i kulturnog života te mnogi strani gosti. Blagoslovio ju je biskup šibenski msgr. Ante Ivas.
Autocesta od Zagreba do Splita iznimno je važna za Hrvatsku i strateško oživljavanje gospodarstva. Radovi su vrijedni 18,5 milijardi kuna bez PDV-a, a obuhvaćaju izgradnju 380 kilometara trase i 292 objekta. Gotovo petinu trase čine objekti (mostovi, tuneli, vijadukti, nadvožnjaci, podvožnjaci, prolazi, prijelazi za životinje), što je izuzetno velik postotak u odnosu na druge autoceste.
U sklopu svečanosti na putu prema Splitu kolona vozila s najvišim državnim dužnosnicima, među kojima su i bivši premijeri i ministri, te drugim uzvanicima, provezla se autocestom do tunela Mala Kapela koji je dva dana ranije pušten u promet. Tunel Mala Kapela najduži je tunel u Hrvatskoj, 5761 metar, i ujedno najznačajniji objekt na sektoru Bosiljevo-Sveti Rok. Gradnja ovog tunela trajala je 2,5 godine, a stajala je oko 550 milijuna kuna. Radove je započela talijanska tvrtka Coopcostruttori, a završila zagrebačka tvrtka Viadukt.