Na jednom od najvećih europskih sajmova prometa, logistike i telematike 'Transport logistic 2005', koji se od danas do 3. lipnja održava u Muenchenu, nastupa ukupno 14 hrvatskih tvrtki iz prometnog sektora, od kojih 10 na zajedničkom štandu Hrvatske gospodarske komore, a četiri na štandu Luke Rijeka.
Hrvatske tvrtke svoju ponudu predstavljaju na ukupno 100 četvornih metara, a tema njihova nastupa je 'Prijevoz u funkciji izvoza i turizma'. Na sajmu ukupno izlažu 1.334 izlagača iz 52 zemlje svijeta.
Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta, izrazivši zadovoljstvo nastupom hrvatskih tvrtki na jednom od najvećih prometnih sajmova, novinarima je kazao da očekuje i korist od njihova nastupa.
Hrvatska može izvoziti kroz svoja dva najvažnija područja - turizam i transport, zbog čega je posebno važno da se hrvatske tvrtke predstave na sajmu, i u Bavarskoj, rekao je Kalmeta. Dodao je da mu je za današnjeg susreta bavarski ministar gospodarstva i infrastrukture Otto Wiesheu kazao da je prije rata luka Rijeka bila važnija za tu regiju od hamburške luke, te da nema razloga da riječka luka to ponovo ne postane. Nastup na ovom sajmu jedan je od načina da se to i ostvari, smatra Kalmeta.
Predsjednik uprave Hrvatskih željeznica Tomislav Josip Mlinarić kaže da HŽ promovira koncepciju intermodalnog prometa te da ove godine žele ostvariti povećanje za 500 tisuća tona robe, uz zadržavanje putničkog prijevoza na razini prošlogodišnjeg. HŽ je lani prevezao 13,7 milijuna tona robe, te 36,74 milijuna putnika.
Posebnim vlakovima namjeravaju prevesti oko 12 tisuća putnika i 1.000 automobila u suradnji s njemačkom putničkom agencijom Optima tours.
HŽ ce tijekom ljetnih mjeseci prema moru uvesti devet parova vlakova za prijevoz putnika, i to prema Splitu tri para dnevnih nagibnih vlakova, te dva para noćnih vlakova, te četiri para prema Rijeci. To ukupno dnevno iznosi 5.385 mjesta.
Od Zagreba do Splita u ovoj turističkoj sezoni putovat će se 5,5 sati, a kada bude u potpunosti završen projekt obnove i modernizacije 'ličke pruge', vrijeme putovanja bit će ispod pet sati. Građevinski radovi na toj pruzi završit će do 15. lipnja, kada se na nju uvode nagibni vlakovi koji će voziti do jeseni, rekao je Mlinarić. Takodjer je najavio da bi se ove godine krenulo u privatizaciju tri tvrtke kćeri.
Pomoćnik ravnatelja za komercijalne poslove Lučke uprave Rijeka Željko Glavan je istaknuo da su u prvih pet mjeseci ove godine koncesionari luke Rijeka ostvarili povećanje u prijevozu suhog i mokrog tereta, te prijevoza kontejnera. Tako je luka Rijeka ostvarila 2,06 milijuna tona suhog tereta ili 10 posto više nego u istom lanjskom razdoblju, tvrtka Jadranska vrata 30 tisuća kontejnera ili 50 posto više, a Janaf je u luci Omišalj pretovario nafte i drugih derivata dva posto više, odnosno 2,76 milijuna tona, rekao je Glavan.
Najesen bi, najavljuje Glavan, trebala započeti gradnja novog putničkog terminala za Luku Rijeka, a u proljeće 2006. novog kontejnerskog terminala za Jadranska vrata, za sto bi se djelomice koristila sredstva Svjetske banke u okviru projekta 'Rijeka Gateway'. Inače, Lučka uprava Rijeka ima preko 50 koncesionara od kojih su najznačajniji Luka Rijeka, Janaf i Jadranska vrata.
Na zajedničkom štandu HGK predstavljaju se HŽ, TŽV 'Gredelj', Agit, Crokombi, Altpro, Transportcommerce, Kos Transport, Zračna luka Split, Hrvatske auto ceste i Tahograf, a na susjednom štandu Lučka uprava Rijeka i Luka Rijeka. (Hina)