Poslovnim planom osigurana modernizacija HŽ-a

U državnom proračunu za Hrvatske željeznice u ovoj je godini osigurano 2,9 milijarde kuna, što je najviše sredstava koje je država izdvojila u samostalnoj Hrvatskoj i  dovoljno za normalno funkcioniranje i modernizaciju HŽ-a, istaknuo je ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta nakon sastanka sa sindikatima željezničara posvećenom koncepciji razvoja HŽ-a.

Kalmeta je dodao da će se za željeznice tražiti dodatna sredstva jer su one kičma gospodarskog razvoja Hrvatske. Istaknuo je i zadovoljstvo što se poštuje potpisani kolektivni ugovor potpisan sa sindikatima i plaće u HŽ-u. Naglasio je da će Nadzorni odbor HŽ-a uskoro donijeti poslovni plan HŽ-a za sljedeće petogodišnje razdoblje od 2005.-2009. koji garantira nastavak modernizacije željeznice.

Sindikati traže veća ulaganja u infrastrukturu i vozni park, rekao je Nenad Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske dodajući kako se razgovaralo i o očuvanju radnih mjesta. Predsjednik Sindikata prometnika vlakova Hrvatske Anto Iličić iznio je podatke o brzinama na željezničkoj mreži prema kojima se na samo 13% pruga može dostići brzina veća od 100 km/h, a 43% pruga do 60 km/h.

Na današnjem sastanku postignuta je suglasnost oko okvira sredstava zacrtanih poslovnim planom, uz moguće sitnije korekcije vezane na raspodjelu sredstava, i oko projekata iz bivših vremena koje su zarobile većinu sredstava, posebno u području infrastrukture, istaknuo je predsjednik Uprave HŽ-a Tomislav Josip Mlinarić. Prema njegovim riječima, najviše novca planirano je za projekte na koridoru V.b i V.c jer je Uprava ocijenila da bi njihovo zaustavljanje bila veća šteta za HŽ od nastavka njihove realizacije.  Naglasio je da će glavnina ulaganja biti na paneuropskim koridorima, a nije zaboravljen ni prigradski promet.

Dogovoreno je da se održi još jedan sastanak predstavnika sindikata s  Upravom HŽ-a kako bi se izvršile korekcije u poslovnom planu. Također, dogovoreno je da se obave razgovori ministra Kalmete i Uprave HŽ-a s premijerom i ministrom financija u cilju osiguranja dodatnih sredstava za razvoj HŽ-a kako bi mogle biti tržišno sposobne konkurirati drugim operatorima na liberaliziranom tržištu Europske unije.

Sastanak ministra Kalmete s predstavnicima sindikata u HŽ-u

Ministar Kalmeta razgovarao je danas i o planiranoj privatizaciji ovisnih društava HŽ-a s predstavnicima Sindikata hrvatskih željezničara, Samostalnog sindikata radnika TŽV Gredelj remonter, Samostalnog sindikata radnika TŽV Gredelj lokomotive, Samostalnog sindikata radnika remonta željezničkih vozila Hrvatske, Sindikata infrastrukture HŽ-a, Sindikata željezničara Hrvatske, Sindikata radnika RŽV Čakovec, Sindikata radnika RŽV Bjelovar i Sindikata grafičara Hrvatske (podružnica Željeznička tiskara).  Dogovoreno je da se formira zajednička radna skupina koja bi do kraja travnja 2005. izradila prijedlog privatizacije 17 tvrtki kćeri HŽ-a.



Vijesti iz medija