Poslovi na izgradnji 177 km autoceste Zagreb-Split bit će gotovi do 30. lipnja ove godine, osim tunela Mala Kapela i dionice od Pirovca do Vrpolja u dužini 33 km uključivši i most preko rijeke Krke koji je planiran 2005. godine – poručio je ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta na probijanju lijeve cijevi tunela Plasina na dionici autoceste Zagreb-Split od Žute Lokve do Ličkog Lešća.
Hrvatska će Vlada ove godine donijeti novi plan cestogradnje za sljedeće četverogodišnje razdoblje, najavio je ministar Kalmeta ističući da će se u tom vremenu izgraditi 450 km autocesta i 61 km brzih cesta.
U naredne četiri godine gradit će se autocesta na koridoru V. c od mađarske granice preko Osijeka do granice s BiH, dionica od Splita do Dubrovnika te dionica od Žute Lokve do Rijeke koja će sutra biti dio koridora Jadransko-jonske autoceste.
Ministar je rekao da će se paralelno s izgradnjom autocesta intenzivirati i gradnja prilaznih državnih cesta od pojedinih čvorišta na autocestama do gradova i općina, što je sada u malom zaostatku.
Probijanjem lijeve cijevi tunela Plasina završeni su radovi na iskopu obje cijevi tunela
svaka duljine 2.300 m, izgrađene u punom profilu autoceste. U prosjeku se probijalo 7,5 m dnevno primjenom NATM metode (Nove austrijske metode), a iskopano je 347.000 m³ stijenske mase te je do sada ugrađeno 28,500 m³ betona. U tijeku su radovi na izradi betonske obloge tunela u lijevoj tunelskoj cijevi, potom i desnoj nakon kojih slijede radovi na unutarnjoj odvodnji, kolničkoj konstrukciji i opremanju tunela. Radove na probijanju tunela izvodila je Hidroelektra niskogradnja d.d., kao nominirani podizvođač radova češke tvrtke Subterra.
Hrvatske autoceste d.o.o. potpisale su Ugovor o građenju tunela Plasina 28. kolovoza 2002. s tvrtkom SUBTERRA a.s. Prag, izvoditeljem odabranim putem javnog nadmetanja. Ugovorna vrijednost radova, bez PDV-a, iznosi 245.125.966,37 kn, a obuhvaća radove izgradnje obje tunelske cijevi tunela Plasina.