Hrvatsko je izaslanstvo predvođeno državnom tajnicom,
Majom Markovčić Kostelac posjetilo Kraljevinu Norvešku 12. i 13. ožujka 2018. godine.
Svrha je posjeta bila održavanje sastanka u norveškom ministarstvu prometa i veza te posjet jednom od vodećih norveških brodara predvodnikom u uporabi novih, ekološko prihvatljivih brodova.
Bilateralni sastanak između državne tajnice Markovčić Kostelac i državnog tajnika,
Bragea Bakliena održao se 12. ožujka 2018. godine u norveškom ministarstvu prometa i veza. Na sastanku su uz državnu tajnicu Maju Markovčić Kostelac, pomoćnika ministra,
Sinišu Orlića, veleposlanika Republike Hrvatske u Kraljevini Norveškoj,
NJ.E. Hrvoja Marušića, sudjelovali i predstavnici Jadrolinije,
David Sopta, predsjednik Uprave,
Predrag Govorčin, član Uprave,
Damir Zec, predsjednik Nadzornog odbora te
Paula Vidović, ravnateljica Agencije za obalni linijski pomorski promet. Bila je to prigoda za predstavljanje cjelokupnog sustava hrvatskog pomorstva kolegama u norveškom ministarstvu ali i prilika za upoznavanje norveških spoznaja kao lidera u promicanju ekološki prihvatljivog pomorskog prijevoza.
Državni je tajnik Brage Baklien u uvodnome obraćanju istaknuo kako između Hrvatske i Norveške postoje mnogobrojne sličnosti, razvijenost obale, usredotočenost ka moru, ovisnost gospodarstva o
moru, te predstavio nadležnosti svoga Ministarstva. Poseban je naglasak stavio na donošenje Nacionalne prometne strategije 2018 – 2029, te Bijelu knjigu upućenu u norveški parlament čije su osnovne smjernice smanjenje stakleničkih plinova, poboljšanje mobilnosti, sigurnosti, nove tehnologije, automatizacija. Istaknuo je i da nastoje uspostaviti fleksibilan pristup regulatornim pitanjima te aktivno koriste mjere kao što su porezi i javna nabava. Kad je u pitanju infrastruktura za alternativna goriva, Državni je tajnik istaknuo kako postoji već dosta izgrađene infrastrukture, a da je trenutno u izradi Nacionalni okvir politika za alternativna goriva koji će uključiti sve vidove alternativnih goriva električnu energiju, vodik, prirodni plin, ukapljeni naftni plin, biogoriva. U Norveškoj je moguće koristiti dva fonda kao potporu za izgradnju infrastrukture NOX fond i ENOVA fond. Norvežani danas prednjače u automatizaciji i autonomnim tehnologijama, pa je tako otvorena i rasprava o autonomnim brodovima pri čemu je prije svega istaknuta briga oko sigurnosti.
Državna tajnica Markovčić Kostelac zahvalivši se na prijemu istaknula je da je hrvatsko Ministarstvo nadležno za sve vidove prometa, predstavila je značaj Hrvatske kao pomorske zemlje, te naglasila svjesnost o tome kako je Norveška lider u promociji eko pristupa u prometnom povezivanju pa nam je od posebne važnosti razmjena znanja i iskustva u tom području.
Obzirom na dugu hrvatsku obalu, naseljene otoke ali i one slabije naseljene od strateškog je interesa za državu osigurati dobru prometnu povezanost. Tu je svakako značajna Jadrolinija koja u javnom obalnom linijskom pomorskom prometu sudjeluje s 87% u prometu putnika i s 89,8% u prometu vozila. Predsjednik Uprave David Sopta predstavio je djelatnost Jadrolinije, koja održava 37 državnih linija (24 trajektne, 4 brodske, 9 brzobrodskih) i 3 međunarodne linije s Italijom. Putnička flota Jadrolinije trenutno broji 50 brodova, a Uprava razmatra mogućnosti obnove flote i uvođenje novih tehnologija na brodove.
Veleposlanik Hrvoje Marušić istaknuo je dobru suradnju Hrvatske i Norveške, naglasio da je postojeća robna razmjena zadovoljavajuća te izrazio nadu da će suradnja biti podignuta i na višu razinu.
Hrvatsko je izaslanstvo u Oslu, obišlo brod M/S Kongen norveškog brodara NORLED. Riječ je o brodu na LNG/DIZEL pogon te je imalo priliku vidjeti i punjenje broda LNG-om koji potom može ploviti 6 do 7 dana do novog punjenja. NORLED je razvio potpuno novu tehnologiju koja može radikalno smanjiti emisije stakleničkih plinova, namjera im je na dužim putovanjima zamijeniti dizel brodove, brodovima na LNG pogon, a na kraćim linijama koristiti brodove na električni pogon. U Stavangeru, u sjedištu tvrtke NORLED predstavljen je prvi električni brod MF Ampere pušten u promet u veljači 2015. godine. Riječ je o prvom električnom trajektu na svijetu s 0 emisije stakleničkih plinova. Projekt je rezultat natjecanja koje je pokrenulo norveško Ministarstvo prometa i veza 2011. godine.