Završava se hrvatski dio europskog cestovnog koridora Vc, a Osijek dobiva 10 novih tramvaja

(FOTO: HINA / Grad Osijek)

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković boravio je u petak, 25. srpnja u Osječko-baranjskoj županiji gdje je, zajedno sa potpredsjednikom Vlade i ministrom obrane Ivanom Anušićem, Osječko-baranjskom županicom Natašom Tramišak i gradonačelnikom Osijeka Ivanom Radićem, obišao radove na izgradnji posljednjih 5 km Vc koridora do granice s Republikom Mađarskom.

Dovršetkom ovih radova vrijednih 46 milijuna eura u cijelosti će biti dovršena hrvatska trasa međunarodnog cestovnog koridora Vc, ključna za prometnu povezanost i gospodarsku integraciju.

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izrazio je zadovoljstvo tijekom i dinamikom izvođenja radova na posljednjoj dionici autoceste koridora Vc u Hrvatskoj, potvrdivši da projekt ulazi u završnu fazu.

„Radovi idu svome kraju, zadovoljni smo onim što smo vidjeli. Preostalih pet kilometara bit će završeno kroz kolovoz, nakon čega slijedi zahtjev za tehnički pregled. Tako ćemo već u rujnu, odnosno početkom listopada, imati u potpunosti završenu autocestu koja će biti puštena u promet“, izjavio je ministar Butković naglasivši kako je projekt financiran sredstvima Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD), Hrvatske banke za obnovu i razvitak (HBOR) te sredstvima Hrvatskih autocesta. Time će, kako je naglasio, Hrvatska dovršiti izgradnju 88 kilometara važnog europskog prometnog koridora Vc, čime će istočna Slavonija i Osječko-baranjska županija biti još bolje povezane s ostatkom zemlje, ali i sa susjednom Mađarskom.

Ministar je napomenuo kako će koridor dobiti puni smisao i funkcionalnost njegovim dovršetkom i kroz Bosnu i Hercegovinu, posebice zbog značaja povezivanja s lukom Ploče. „Svjesni smo da će taj dio još pričekati. Riječ je o tehnički i financijski zahtjevnoj trasi kroz BiH, gdje je teren izrazito složen. Ipak, naši susjedi grade dionicu po dionicu. Prema mojim procjenama, za završetak cijelog projekta bit će potrebno još oko deset godina, ali im pružamo punu potporu. Najvažnije je da smo mi svoj dio završili“, rekao je Butković.

Ministar Butković osvrnuo se i na druge ključne infrastrukturne projekte u nadležnosti Hrvatskih autocesta. Podsjetio je kako je prošle godine otvorena dionica autoceste do Siska, a nedavno su otvorene ponude za izgradnju dvije dionice autoceste prema Dubrovniku, ukupne vrijednosti od oko 400 milijuna eura. Također je govorio o ostalim važnim infrastrukturnim ulaganja u Osječko-baranjskoj županiji, kao i u željezničkoj infrastrukturi. „Ovaj tjedan otvoren je natječaj za najveći željeznički infrastrukturni projekt u Hrvatskoj - modernizaciju dionice Dugo Selo - Novska, vrijedne više od 600 milijuna eura. Naš interes je da što prije krenemo u realizaciju ovog ključnog projekta“, zaključio je ministar Butković.

Potpredsjednik Vlade i ministar obrane Ivan Anušić podsjetio je da je ovaj projekt u jednom trenutku bio uklonjen iz nacionalne strategije razvoja. „Da je bilo po bivšoj Vladi, ovaj projekt nikad ne bi zaživio. Srećom, aktualna Vlada je odlučila da se izgradnja odvija u punom profilu autoceste, a ne kao brza cesta. Već u listopadu imat ćemo bolju prometnu povezanost istočne Slavonije s ostatkom Europe i Mađarskom, što je ključno za daljnji razvoj gospodarstva na istoku Hrvatske“, poručio je.

Osječko-baranjska županica Nataša Tramišak izrazila je posebno zadovoljstvo završetkom dionice. „Baranja je već integrirana u mrežu autocesta završetkom dionice do Belog Manastira, a završetkom ove dionice Hrvatska dobiva cjelovit koridor Vc na svom teritoriju. Od ukupno 88,6 kilometara koridora, najveći dio prolazi kroz Osječko-baranjsku županiju, što otvara snažne perspektive za povezivanje sa središnjom i zapadnom Europom, osobito Budimpeštom kao važnom prometnom točkom“, istaknula je Tramišak, dodavši kako su prometna povezanost i infrastruktura ključni za održivi gospodarski razvoj regije.

Gradonačelnik Osijeka Ivan Radić podsjetio je kako je prije manje od tri godine otvorena dionica od Osijeka do Belog Manastira. „Sada smo na korak do otvaranja punog profila autoceste do mađarske granice, što znači mnogo za Osijek, županiju i cijeli istok Hrvatske.“, poručio je Radić.

Predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta Boris Huzjan naglasio je kako je riječ o tehnički zahtjevnoj dionici koja uključuje čak osam složenih objekata i dva nadvožnjaka. „Najzahtjevniji objekt bio je viadukt preko željezničke pruge, dugačak 318 metara, koji je predstavljao ozbiljan inženjerski izazov.“, rekao je Huzjan zahvalivši se izvođačima radova.

Deset novih tramvaja za Grad Osijek

Nakon toga, potpredsjednik Vlade i ministar Butković u Gradu Osijeku potpisao je Ugovor o dodjeli bespovratnih sredstava za projekt „Nabava dodatnih niskopodnih tramvaja za potrebe modernizacije tramvajskog voznog parka u Osijeku“, a kojim se dodjeljuju bespovratna sredstva u iznosu od 20 milijuna eura. U sklopu projekta nabavit će se dodatnih 10 niskopodnih tramvaja čime se unaprjeđuje kvaliteta javnog prijevoza i mobilnosti građana. Projekt se sufinancira bespovratnim EU sredstvima iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

Tom prilikom ministar Butković je izjavio kako Osijek postaje uzor i primjer dobre prakse u razvoju održive mobilnosti i prometne infrastrukture. „Grad Osijek jedno je od najvećih infrastrukturnih gradilišta u Hrvatskoj kada govorimo o prometu, a svojim sustavnim pristupom sve se jasnije pozicionira kao grad koji ulaže u održivu mobilnost i kvalitetniji urbani život u skladu s europskim standardima“, poručio je ministar Butković. Dodao je kako se u Osijeku istodobno ulaže u sve vidove prometa - cestovni, zračni, riječni i željeznički. Ministar se posebno osvrnuo na modernizaciju javnog prijevoza, naglasivši da će s ukupno 20 novih niskopodnih tramvaja Osijek u potpunosti imati pokrivenu tramvajsku infrastrukturu „Uz tramvaje, isporučeno je i 25 novih autobusa, a značajna su i ulaganja u ostalu prometnu infrastrukturu - poput novog terminala za rasute terete u Luci Osijek vrijednog 34 milijuna eura, obnove željezničkog kolodvora u vrijednosti od 5 milijuna eura te rekonstrukcije putničkog terminala Zračne luke Osijek“, podsjetio je Butković.

Gradonačelnik Osijeka Ivan Radić podsjetio je kako je ugovor s tvrtkom Končar za isporuku prethodnih 10 novih niskopodnih tramvaja već u provedbi: „Pet tramvaja već prometuje osječkim ulicama, šesti je upravo isporučen, a s novih deset Osijek će imati flotu od 20 niskopodnih tramvaja, čime će biti zadovoljene potrebe cijelog grada“. Radić je istaknuo da ukupna vrijednost ulaganja u tramvajsku infrastrukturu - uključujući vozila, električne autobuse i pripadajuće punionice - iznosi oko 100 milijuna eura, te najavio novi strateški infrastrukturni projekt - izgradnju zelene avenije u Strossmayerovoj ulici, vrijednosti oko 40 milijuna eura.

Potpredsjednik Vlade i ministar Anušić poručio je da Osijek i županija trebaju biti središte razvoja istoka Hrvatske, dok je predsjednik Uprave Končar Gordan Kolak naglasio važnost i pohvalio suradnju državne politike i domaće industrije.

Najave