Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture
Oleg Butković obišao je u utorak, 6. svibnja 2025. godine novi terminal na Zagrebačkoj obali u luci Rijeka. Riječ je o novom Rijeka Gateway kontejnerskom terminalu koji se radi u okviru Ugovora o koncesiji za razvoj i gospodarsko korištenje terminala na Zagrebačkoj obali u luci Rijeka, potpisanog u studenom 2021. godine.
„Postoji faza 1 koja je izgrađena, a imamo i fazu 2, dodatnih 280 metara koje treba izgraditi. Ova faza 1, ovaj terminal, čija je ukupna vrijednost izgradnje oko 200 milijuna eura, je u završnoj fazi kada govorimo o građevinskim radovima i opremanju samog terminala“, izjavio je prilikom današnjeg obilaska potpredsjednik Vlade i ministar Butković istaknuvši kako je više od 80 posto radova izvedeno te da smo ušli u fazu testiranja sve opreme. Nadalje je naglasio kako se radi o jednom od najsuvremenijih terminala u ovom dijelu Europe, budući da je potpuno automatiziran, digitaliziran i da su svi standardi po pitanju ekologizacije ispoštivani. „Možemo biti ponosni s ovim što smo danas vidjeli. Impresivno to izgleda“, nastavio je Butković te podsjetio na stanje ovog dijela Rijeka od prije nekoliko godina, kao i na činjenicu da su na području terminala obnovljena i skladišta koja su kulturna baština i pod zaštitom su konzervatora.
Terminal Rijeka Gateway razvija se u suradnji s koncesionarom APM Terminals (članica Maersk grupe) i domaćim partnerima, a u njegovu izgradnju i opremanje, kao i u popratnu prometnu infrastrukturu, bit će uloženo oko 500 milijuna eura. Novi Rijeka Gateway kontejnerski terminal bit će najsuvremeniji, odnosno tehnološki najnapredniji kontejnerski terminal u ovom dijelu Europe, a već po završetku 1. faze omogućit će kapacitete za povećanje prometa u riječkoj luci.
Potpredsjednik Vlade i ministar Butković rekao je kako će terminal početi sa radom u drugoj polovici ove godine te se osvrnuo na određene izazove, pogotovo kad je riječ o cestovnoj i željezničkoj infrastrukturi. „Cestovna infrastruktura je izgrađena budući je spoj sa cestom D403, odnosno na autocestovnu infrastrukturu realiziran. Ali treba napomenuti da će tu biti 150 kamiona dnevno u punom kapacitetu ovoga terminala“, pojasnio je te dodao kako će biti izazova u prometnom smislu, ali i u željezničkom, odnosno dok se ne izgradi željeznička infrastruktura na dionici Škrljevo - Rijeka - Jurdani te nizinska pruga u cijelosti. „Tu će trebati u tehnološkom organizacijskom smislu napraviti maksimum. Tu mislim na sve subjekte i lučke uprave, ali poglavito HŽ Infrastrukturu, da se uz postojeću željezničku infrastrukturu taj teret, odnosno kontejneri u jednom razumnom, prihvatljivom procesu i postupku, to sve skupa funkcionira“, istaknuo je Butković te dodao kako će najveći izazov biti financijski, odnosno završiti nizinsku prugu i realizirati ju. „Tu pripremamo određene promjene u odnosu na trenutni kurs kojim smo išli, tako da ovu najzahtjevniju dionicu od Karlovca prema Rijeci idemo po metodi design and built“, pojasnio je potpredsjednik Vlade i ministar Butković.
Dodajmo kako su prilikom obilaska terminala sudionici, između ostaloga, mogli popratiti rad na simulatoru za daljinsko upravljanje prometom.
Pisane vijesti