U prvoj fazi privatizacije Jadrolinije u 2006. godini predviđena je dodjela po sedam posto dionica otočnoj lokalnoj samoupravi i zaposlenicima, po četiri posto dionica umirovljeničkom te braniteljskom fondu, dok bi druga faza uslijedila pet godina kasnije, odnosno 2011., kada bi se na javnoj ponudi ponudilo 50 posto plus jedna dionica tvrtke, pri čemu bi država zadržala kontrolni paket od 25 posto plus zlatnu dionicu.
Riječ je o modelu privatizacije nacionalnog putničkog brodara koji je danas predstavljen u okviru studije „Koncepcija i prijedlog privatizacije Jadrolinije“ koju je izradio Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, a naručilo resorno Ministarstvo.
Navodeći razloge za izradu studije ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta kazao je da se Jadroliniju, koja sada obavlja 90 posto javnog pomorskog prijevoza, mora pripremiti za tržišno poslovanje u okviru domaće i strane konkurencije kada Hrvatska bude članica Europske unije. Novim
Zakonom o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu koji je u saborskoj proceduri predviđeno je otvaranje tržišta uvođenjem sustava javnog nadmetanja za sve linije u roku od pet godina.
Prema ministrovim riječima, predloženi model privatizacije otvara novi pogled na privatizacijski proces u cjelini u Hrvatskoj. Želimo očuvati javni interes i brigu o otocima, pa bi stoga bilo katastrofalno da se po ovom pitanju ništa ne radi, istaknuo je dodajući da država predloženim konceptom i otvaranjem sveobuhvatne rasprave o mogućoj privatizaciji Jadrolinije želi izbjeći tajkunizaciju, otpuštanje zaposlenika i neracionalno gospodarenje resursima. Dodao je da Jadrolinija jako dobro obavlja svoj posao i da je broj prevezenih putnika i vozila u stalnom porastu.
Državni tajnik za more Branko Bačić rekao je da će Jadrolinija ove godine prevesti više od 10 milijuna putnika i tri milijuna vozila, što je dvostruko više nego prije 9 godina kad je donesen Zakon o Jadroliniji. Trenutno je 46 državnih linija, od kojih je tek nekoliko rentabilno, pri čemu država, osim Jadrolinije, subvencionira još 10 brodara, naglasio je kap. Mario Babić, pomoćnik ministra za pomorski promet, pomorsko dobro i luke.
Dekan Ekonomskog fakulteta Ivan Lovrinović naglasio je da je ovo prvi put da je jedno tijelo državne uprave zatražilo od znanstvene institucije izradu takve studije koja po njegovom mišljenju omogućuje da država upravlja čitavim procesom. Prodekan i voditelj projektnog tima autora studije Darko Tipurić je istaknuo da predloženi model otvara novo svjetlo na moguću privatizaciju državnog portfelja u Hrvatskoj.
Zamjenik župana Primorsko-goranske županije Luka Denona drži da je trebalo obraditi i koncepciju neprivatizacije Jadrolinije i njezino unutarnje restrukturiranje, dok je predsjednik Sindikata pomoraca Hrvatske Vladimir Svalina poručio da ne treba žuriti s privatizacijom te da možda Jadrolinija nije pravi primjer za pokus novog koncepta privatizacije.
Ministar Kalmeta je zaključno najavio da će se kroz mjesec-dva održati javna rasprava o izrađenom konceptu u kojoj će sudjelovati svi zainteresirani.
Ekonomski fakultet Zagreb: Koncepcija i prijedlog privatizacije Jadrolinije /prezentacija
Koncepcija i prijedlog privatizacije Jadrolinije /sažetak studije