Državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture
Žarko Tušek sudjelovao je u utorak, 28. siječnja 2025. godine u Hrvatskom saboru na raspravi koja se održala u sklopu drugog čitanja Konačnog prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o regulaciji tržišta željezničkih usluga i zaštiti prava putnika u željezničkom prijevozu.
Govoreći o željezničkoj infrastrukturi, državni tajnik je predstavio projekte ulaganja istaknuvši kako su željeznice apsolutni prioritet Vlade Republike Hrvatske. Odgovarajući na zastupničke komentare, Tušek je rekao da željeznička infrastruktura zahtijeva investicijski ciklus od gotovo sedam milijardi eura i da ne postoji čarobni štapić koji projekte može osmisliti, projektirati i realizirati u roku nekoliko mjeseci. „Razumijem kritike i percepciju javnosti o problemima funkcioniranja željezničkog sustava, no nije floskula kada se govori o velikim investicijama u željeznicu“, nastavio je naglasivši kako u ovom trenutku imamo 1,7 milijardi eura završenih i aktivnih projekata u željezničku infrastrukturu. Nadalje je dodao kako je nemoguće investirati milijardu do dvije eura u željezničke pruge bez problema, usporavanja prometa, kašnjenja i povremenog zatvaranja dionica.
Dodajmo kako su zastupnici podržali izmjene Zakona kojima se proširuju prava putnika u dijelu koji se odnosi na prijevoz bicikala, prava osoba s invaliditetom i populariziraju jedinstvene prijevozne karte.
Što se tiče ulaganja u željeznicu, podsjetimo kako će sljedećih desetak godina biti obilježeno snažnim ulaganjem u obnovu i modernizaciju željeznice te izgradnju željezničke infrastrukture na području Hrvatske, za što će nam na raspolaganju, uz sredstva Europske unije, biti i kredit realiziran s Europskom investicijskom bankom (EIB) kojim će obnoviti i izgraditi regionalne i lokalne pruge.
Uz navedena ulaganja u željeznicu, željeznički sektor obilježit će i financijsko restrukturiranje koje čini jedan od ciljeva zadanih Nacionalnim planom oporavka i otpornosti, a u sklopu kojeg se provodi reorganizacija upravljanja željezničkim društvima i njihovog poslovanja. Kao preduvjeti za sklapanje za to potrebnih nagodbi između tri željeznička društva, prethodno je sklopljeno nekoliko vrlo važnih dokumenta kojima je omogućeno i ubrzano uređenje zemljišno-knjižnog stanja vezano uz bitan dio željezničke infrastrukture, uređeni su imovinsko-pravni odnosi između sva tri društva pravna slijednika, postignut je sporazum o usuglašenom dugu između društava i dr.
Najave