Zajednički nadzor međunarodnog cestovnog prijevoza putnika u Mađarskoj

U razdoblju od 12. - 14. studenoga 2024. godine u Budimpešti je održana zajednička međunarodna suradnja, u kojoj su sudjelovali djelatnici policije i inspekcije države Mađarske zajedno s inspekcijom cestovnog prometa Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i službenicima Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske te inspekcijom i  policijom iz Cipra i European Labour Authority (ELA).

Zajednički ciljani inspekcijski nadzori održani su na lokaciji Hosok tere s naglaskom na međunarodni prijevoz putnika autobusima i tereta.

Uvodni sastanak održan je 12. studenoga na kojemu su sudionici upoznati s ciljem i programom zajedničkoga međunarodnog inspekcijskog nadzora, koji su na predmetnoj poziciji započeli provoditi slijedećeg dana, 13. studenoga, prema unaprijed utvrđenom rasporedu aktivnosti, uz poseban naglasak na nadzor međunarodnoga  linijskog i povremenog prijevoza putnika u tranzitu (bilaterali), kao i na tehničku ispravnost autobusa, poštivanje radnog vremena i odmora vozača te mjerenje NDM-a.

Posljednjeg dana zajedničke međunarodne akcije, 14. studenoga organiziran je obilazak stanice za tehnički pregled vozila, u sastavu kontrolnih tijela Mađarske, a u koju se upućuju vozila radi obavljanja izvanrednih tehničkih pregleda, ili za potrebe specijalnih pregleda u postupku ishođenja certifikata.

Po okončanju svih aktivnosti održan  je okrugli stol, na kojemu su sudionici izvijestili o rezultatima provedenih nadzora i razmijenili iskustva te se upoznali s bitnim razlikama u zakonodavnim okvirima matičnih država, u odnosu na države sudionike akcije te su dogovorene daljnje zajedničke suradnje, poglavito u dijelu razmjene operativnih podataka s naglaskom na kontrolu IMI sustava, vrijeme vožnje vozača, pauze i odmore, integritet podataka, korištenje tahografa i vozačkih kartica, kontrolu tehničke ispravnosti vozila i dozvola, voznim redovima te programima putovanja.

Završno su djelatnici Mađarske policije i inspekcije u svojstvu domaćina prezentirali vlastiti način rada, djelokrug ovlasti i upotrebu aplikacija, kao i dostupnih registara za obradu potrebnih podataka u različite svrhe.