Zajednički nadzor međunarodnog cestovnog prijevoza putnika u Njemačkoj

U svjetlu nastavka suradnje koja je održana u prosincu 2023. godine u Hrvatskoj, zatim u svibnju 2024. godine u Sloveniji, djelatnici Polizei Rheinland-Pfalz Njemačke, djelatnici Njemačke Carine, djelatnici BAG-a i BALM-a zajedno sa Slovenskom infrastrukturnom inspekcijjom i Slovenskom policijom, u suradnji s Inspekcijom cestovnog prometa i policijom Hrvatske, te Inspekcijom Austrije, i European Labour Authority (ELA) - sudjelovali su u zajedničkim inspekcijskim nadzorima na odmorištu A3 Montabaur “Heiligenroth” rest area.

U ciljanim inspekcijskim nadzorima bio je fokus na međunarodni prijevoz putnika autobusima.

Uvodni službeni sastanak održan je 28. listopada, na kojemu je predstavljen cilj i program inspekcijskog nadzora, službenog naziva "Cross-border joint inspection of international passenger road transport in Germany", uz predstavljanje pojedinih predstavnika četiri države članica. Sastanak je protekao u službenom ozračju sudionika iz Austrije, Hrvatske, Slovenije i Njemačke.

Slijedećeg dana, 29. listopada, na lokaciji autocesta A3 (southbound lane / “Heiligenroth” rest area), u mjestu Montabaur održan je zajednički inspekcijski nadzor prema temama utvrđenima prethodnog dana, a uključivao je nadzor međunarodnog linijskog povremenog prijevoza putnika u tranzitu, bilateralu, tehničku ispravnost autobusa, nadzor radnog vremena vozača i poštivanje istih.

Posljednjeg dana, 30. listopada na istoj lokaciji održan je zajednički inspekcijski nadzor s naglasakom na prijevoz opasnih tvari, tehničku ispravnost vozila, radna vremena vozača i poštivanje istih te mjerenje NDM-a, a po okončanju istoga održan  je okrugli stol, na kojemu su inspektori iz država članica razmijenili iskustva u provođenju inspekcijskih nadzora, usporedivši zakonodavne okvire, uz analizu utvrđenih nepravilnosti uvidom u dnevna izvješća izvršenih nadzora tijekom trajanja međunarodne suradnje.

Većina izvrđenih inspekcijskih nadzora bila je usmjerena na provjeru vremena vožnje vozača, poštivanje vremena obaveznih odmora i pauza, upotrebu tahografa i vozačkih kartica, kontrolu tehničke ispravnosti vozila, posjedovanje svih potrebnih administrativnih podataka (valjanost dozvola, poštivanje i usklađenost vozniih redova te programa putovanja). Djelatnici njemačke Polizei heinland-Pfalz u svojstvu domaćina prezentirali su svoj način rada, djelokrug ovlasti te način djelovanja i upotrebu aplikacija, kao i drugih dostupnih registara za obradu potrebnih podataka, u sklopu inspekcijskih nadzora.

Zaključeno je kako postoje mnogi problemi kod različitih autobusnih prijevoznika iz trećih zemlja te je sukladno tome utvrđena potreba daljnje razmjene podataka o prijevoznicima i predložen je nastavak suradnje.