Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture
Oleg Butković je u srijedu, 6. studenoga sudjelovao na konferenciji pod nazivom „
Dan logistike i transporta“, koja se u organizaciji Hrvatske gospodarske komore (HGK) održala u Zagrebu.
U uvodnom obraćanju potpredsjednik Vlade i ministar Butković izrazio je zadovoljstvo sudjelovanjem na konferenciji u čijem je fokusu razvoj prijevoza i logistike, ali i njihov utjecaj na gospodarski napredak Hrvatske. Osvrnuvši se na središnju temu konferencije, razvoj logistike te izgradnja logističkih i distributivnih centara, ministar Butković naglasio je kako je činjenica da velik broj gospodarstvenika pri odabiru lokacije za izgradnju nekog od ovih centara u obzir uzima upravo lokaciju i položaj, odnosno prometnu povezanost. „Ne čudi stoga da se velik broj logističkih i distributivnih centara gradi uz glavne prometnice ili uz prometna čvorišta, jer blizina prometnica čini važan segment pri brzini dopremanja roba i organizacije ovih usluga“, naglasio je ministar Butković te se nadovezao kako pri tom važnu ulogu ima i kvaliteta mreže prometnica te njihova međusobna povezanost i kombiniranje više vidova prometa, odnosno multimodalnost.
„Hrvatska se, u tom smislu, nalazi u vrlo povoljnoj situaciji, i u odnosu na ulaganja u prometnu infrastrukturu koja nikada nisu bila veća, otvara se prilika da se pozicioniramo kao logistički hub za ovaj dio Europe. Tome u prilog ide i izmjena Uredbe o TEN-T mreži kojom je Hrvatska pozicionirana na dodatna dva koridora pa se danas tako nalazi na ukupno četiri europska prometna koridora: Baltičko more - Jadransko more, Zapadni Balkan - Istočni Mediteran, Mediteranski te Rajna - Dunav koridor“, rekao je potpredsjednik Vlade i ministar Butković. Također je istaknuo kako navedeno Hrvatsku dublje uključuje u prometni i gospodarski sustav Europske unije i otvara joj još veće mogućnosti financiranja iz EU izvora.
Nadalje, govoreći o luci Rijeka kao našoj najvećoj luci sa izuzetno povoljnim položajem, potpredsjednik Vlade i ministar Butković je naglasio kako se novim izmjenama TEN-T Uredbe Rijeka danas nalazi na čak 3, a ne na jednom europskom prometnom koridoru i zahvaljujući tome veliki je investicijski ciklus već napravljen. „Gradi se terminal, luka je povezana na mrežu autocesta novoizgrađenom cestom DC403, ima obnovljenu željeznicu u luci i radi se na nastavku izgradnje željezničke mreže prema Zagrebu, kao glavnom čvorište i sjecištu puteva, prema Mađarskoj, zemljama Zapadnog Balkana te Sloveniji“, istaknuo je ministar Butković te rekao kako trenutno traju radovi i na najvećem željezničkom gradilištu, pruzi od Križevaca prema mađarskoj granici, koje se nalazi upravo na Mediteranskom koridoru.
Ističući važnost željezničkog prometa u smislu ozelenjivanja prometnog sektora, ministar Butković je rekao da je „željeznica apsolutni prioritet u slijedećem ciklusu ulaganja i o tome govore brojni pokrenuti željeznički projekti danas diljem zemlje - bilo da se radi o glavnim koridorskim prugama ili lokalnim i regionalnim prugama te planirana ulaganja od 6 milijardi eura u idućih deset godina“. „Jedan od željezničkih projekta čiji nas početak radova uskoro očekuje jest pruga Zadar - Knin, a riječ je o projektu koji će doprinijeti i luci Gaženica“, rekao je ministar Butković te zaključio kako su brojna ulaganja u prometnu infrastrukturu preduvjet za izgradnju poduzetničkih centara, jačanje gospodarskih zona i unaprjeđenje položaja Hrvatske na logističkoj karti Europe te prilika da se pozicionira kao ključni logistički centar za zemlje središnje i jugoistočne Europe. Potpredsjednik Vlade i ministar Butković zaključno je istaknuo kako se radi i na razvoju Nacionalnog logističkog koncepta kao temelj za daljnja ulaganja budući će isti definirati područja koja bi bila optimalna za izgradnju logističkih centara.
U ime HGK-a, koja je organizirala današnju konferenciju, okupljenima se obratila potpredsjednica HGK za graditeljstvo i promet
Mirjana Čagalj. "Logistika i transport ušli su u novo poglavlje razvoja, a to su nam omogućili ulazak u Schengen i revizija TEN-T Uredbe. Ulazak u Hrvatske Schengen rezultirao je bržim i učinkovitijim protokom roba, kraćim vremenima isporuke, manjim administrativni preprekama, te smanjenjem troškova. Revizijom osnovne TEN-T mreže sada smo na dva dodatna koridora, a luka Rijeka sada ima veći kapacitet. Kada Rijeci još pribrojimo revitalizaciju Zadra, Šibenika, Splita i Ploča, potencijal se multiplicira. Drugim riječima, Hrvatska može postati ključna točka za tranzit između Azije i Europe.", rekla je gđa Čagalj.
Okupljenima se obratio i
Petar Šimić, predsjednik Udruženja otpremništva i logistike HGK-a i predsjednik Uprave tvrtke Primacošped, koji je istaknuo kako se „uz rast kapaciteta, predviđa i značajan porast prihoda od logistike i transporta. Također, povećanju prihoda doprinijet će i veći obujam prekograničnih logističkih usluga, povećana skladišna logistika te rast izvoza kroz hrvatske luke“.
Na konferenciji je, između ostalog, bilo riječi o prednostima zajedničkog sudjelovanja Hrvatske na transportnom i logističkom EU tržištu, aktualnim temama i trendovima iz ove djelatnosti, prijedlozima adekvatnih rješenja, te o prometnim trendovima poput energetske održivosti, lanaca opskrbe, digitalizacije, infrastrukture održivih goriva, pametnih gradova, održive mobilnosti i uvođenja umjetne inteligencije u prometni sektor.
Stranica