Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture
Oleg Butković sudjelovao je u petak na konferenciji „Željeznica u Istri - nositelj integracije i zelenog razvoja”, koja se u organizaciji Glasa Istre održala u Puli.
Govorilo se o značaju investiranja u obnovu i daljnju izgradnju željezničke infrastrukture na području Istre, kao jednog od temeljnih preduvjeta integralnoga gospodarskog razvoja, ali i jednog od najekonomičnijih te ekološki najprihvatljivijih prometnih sustava.
Na konferenciji je potpredsjednik Vlade i ministar Butković uvodno podsjetio kako je završetkom Istarskog ipsilona, Vc koridora i autoceste prema Sisku te raspisivanjem natječaja za završetak Jadransko - jonskog koridora za dionice Križišće - Žuta Lokva i Metković - Dubrovnik, uglavnom završena gradnja cestovne i autocestovne infrastrukture i preostaje gradnja brzih cesta i obilaznica, te je istaknuto kako na red dolazi željeznica.
"Hrvatska nije mogla u isto vrijeme graditi autoceste, zračne luke, pomorske luke, mi smo imali i rat. Naše financijske mogućnosti su bile takve da smo se najprije odlučili graditi autocestovnu infrastrukturu.", rekao je Butković i pojasnio kako će u sljedećih desetak godina, najviše uz pomoć EU fondova, ali i i činjenicu da je Hrvatska financijski sve stabilnija, da ima sve bolji kreditni rejting i da državni proračun može podnijeti veći dio investicija, sve biti usmjereno u željeznicu.
"Treba udružiti sve snage u obnovu i rekonstrukciju željezničke infrastrukture, a preduvjeti za to su već učinjeni.“, rekao je istaknuvši važnost poduzetih aktivnosti Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i Vlade RH, koje su rezultirale uspješnim uvrštenjem dva dodatna prometna koridora u europsku prometnu mrežu, što će biti službeno potvrđeno skorašnjim usvajanjem izmjena TEN-T Uredbe u Eurposkom parlamentu.
Izmjenom TEN-T Uredbe i istarske pruge uvrštene su u sveobuhvatni dio TEN-T mreže, a što će biti preduvjet za povlačenje europskih sredstava, a potrebno je dobro pripremiti i zajedno poduzeti potrebne korake za ubrzanje obnove i izgradnje istarske željeznice.
"U tom smislu Istra, kao jedna od najnaprednijih hrvatskih županija, i u gospodarskom i u turističkom smislu zaslužuje, nakon završetka Istarskog ipsilona, da se krene u realizaciju obnove postojeće željezničke infrastrukture i probijanje kroz Učku, gdje bi se trasa potom spojila na Mediteranski koridor.“, rekao je ministar Butković naglasivši kako HŽ Infrastruktura već radi studijsku i projektnu dokumentaciju, koja je ugovorena.
„Po meni to je realno da zajedno sa drugom željezničkom infrastrukturom, koja i je već krenula u obnovu danas po Hrvatskoj, već su ulaganja oko 2 milijarde eura, da se u novom mandatu krene u realizaciju istarske željeznice.“, rekao je Butković i pojasnio da je to sada najveći izazov i zadaća Vlade, Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i HŽ Infrastrukture, uz pomoć Županije i gradova i općina ovdje u Istri, da se sve to ubrza.
„Zahvaljujem svima, bez obzira na političke opcije, jer i u Europskom parlamentu se to pokazalo da smo se svi ukrcali u 'isti vlak', jer bitno je da Hrvatska iskoristi svoj geostrateški i geopolitički položaj, da osim svih infrastrukturnih velikih projekata koji su obilježili proteklo razdoblje, nastavimo razvijati naše luke, luku Rijeka, luku Ploče i u to smo se sad uključili kao država, jer bitno je da i neki novi pravci dođu prema Hrvatskoj, prema ovom dijelu Mediterana i mi smo, naravno, uključeni u sve ove projekte“, rekao je Butković te zaključio kako je ovo velika prilika koju ne smijemo propusiti.
Obilazak 2,5 milijuna eura vrijednih radova na rekonstrukciji državne ceste DC400 u Puli
Uoči održavanja konferencije o željeznici u Istri, potpredsjednik Vlade i ministar Butković je u pratnji predsjednika uprave Hrvatskih cesta Josipa Škorića i gradonačelnika Grada Pule Filipa Zoričića te predstavnika izvođača radova, obišao i radove na izvanrednom održavanju DC400, Tršćanske ulice u Puli.
Riječ je o projektu izvanrednog održavanja državne ceste DC400 (Tršćanska ulica i Ulica Starih statuta u Puli), od raskrižja DC66 i DC75 do raskrižja s ulicom Riva u Puli.
„Udružili su snage i riješili kompletno instalacije, jedan novi ulaz putem ove gradske prometnice, koja je u prometnom smislu jako bitna za Grad Pulu“, rekao je potpredsjednik Vlade i ministar najavivši kako se 8. travnja otvara natječaj za radove na dionici Veli Vrh - Pula, ukupne vrijednosti 17 milijuna eura.
Također se osvrnuo na aktivnosti Hrvatskih cesta za koje je rekao kako kontinuirano održavaju, rekonstruiraju i gradile državne ceste po Istri, ali i po ostalim dijelovima zemlje.
Osvrt na tijek radova u Tršćanskoj ulici dali su i gradonačelnik Grada Pule, koji su zajedno sa Hrvatskim cestama i Vodoprivredom uključeni u ovaj projekt.
Gradonačelnik Zoričić pojasnio je kako Grad u projektu sudjeluje na razini od 13% ili nešto više od 321 tisuće eura i kako su ovakvi projekti pravi primjeri dobre suradnje.
Vodoprivreda u projektu sudjeluje s više od 445 tisuća eura, a Hrvatske cesta s iznosom od 1 milijun eura (bez PDV-a).
Škorić je također pohvalio suradnju s Istarskom županijom i jedinicama lokalnih samouprava u Istri ta najavio da se uskoro očekuje završetak radova na izgradnji buzetske zaobilaznice, kao i radova na dionici Ponte Porton.
Planirani rok dovršetka radova u Tršćanskoj ulici je kraj travnja ove godine.
Najave