Objavljen otvoreni postupak javne nabave 6 elektrodizelskih motornih vlakova za relaciju Zagreb - Split - Zagreb. Prema planu vlakovi bi u prometu trebali biti u 2026. i 2027.
Zagreb i Split povezuje željeznička pruga duljine 429 kilometara koja je elektrificirana od Zagreba do Oštarija, a dalje prema Kninu i Splitu neelektrificirana. Novi elektrodizelski motorni vlakovi imat će dva pogona; električni za elektrificirani i dizelski za neelektrificirani dio pruge, uz veliku snagu vučnih motora kako bi se udovoljilo uvjetima zahtjevne brdske pruge.
Vlakovi će biti opremljeni suvremenim informacijskim sustavom za informiranje putnika. Vlakove će moći koristiti i osobe u invalidskim kolicima s obzirom da će biti opremljeni rampama za ulazak/izlazak osoba u invalidskim kolicima, a u vlaku će biti i prilagođen sanitarni čvor. Uz mjesta za bicikle, unutarnji i vanjski videonadzor te besplatan pristup internetu, putnici će moći puniti svoje mobitele i prijenosna računala. Vlakovi će imati komforna sjedala, a određeni broj mjesta bit će rezerviran za prvi razred. Putnicima će se pružati i ugostiteljska usluga. U slučaju veće potražnje za putovanjem, bit će moguće spajanje dva do tri vlaka. Najveća brzina vlakova iznosit će 160 km/h.
Nabava elektrodizelskih vlakova financira se iz zajma Europske investicijske banke (EIB) u sklopu projekta
Revitalizacija željezničkog sustava Republike Hrvatske. Nabavom navedenih vlakova doprinijet će se boljoj povezanosti gradova, uz mogućnost uvođenja više dnevnih polazaka čime će biti osigurana kvalitetnija mobilnost građana.
U sklopu projekta
Revitalizacija željezničkog sustava Republike Hrvatske HŽ Putnički prijevoz nastavlja s nabavom novih vlakova. Uz 6 vlakova koji će spajati Zagreb i Split, bit će nabavljeno još 8 vlakova na alternativni pogon, odnosno baterijski i elektrobaterijski vlakovi.
Otvoreni postupak javne nabave za elektrodizelske vlakove objavljen je u Elektroničkom oglasniku javne nabave RH i u Službenom listu Europske unije (TED).
IZVOR: HŽPP
Vijesti iz medija