Počeli radovi na projektu kroz koji će se graditi i tunel Kozjak

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković sudjelovao je u  ponedjeljak 19. veljače 2024. godine na uvođenju u posao izvođača radova na projektu „Spojna cesta čvorište Vučevica na A1 - čvorište na DC8 (bez čvorišta na DC8) (od Kaštela do sjevernog portala tunela Kozjak, uključujući tunel)“. Riječ je o projektu vrijednom 74,6 milijuna eura bez PDV-a koji će izvoditi China Road and Bridge Corporation i kroz koji će se izgraditi i 2525 metara dugačak tunel Kozjak. 
 
Uvodno je potpredsjednik Vlade i ministar Butković rekao kako Hrvatske ceste danas u Hrvatskoj provode čitav niz velikih infrastrukturnih strateških projekata, a jedan od takvih upravo je i ovaj projekt novog ulaza u Grad Split, na kojem je prošle godine počela izgradnja 450 metara dugačke spojne ceste od čvorišta Vučevica do sjevernog portala tunela Kozjak, jedna od dionica koje čine prvu fazu tog velikog projekta Novi ulaz u Split.
 
Vrijednost ove dionice, odnosno projekta koji će izvoditi kineski izvođač koji je danas uveden u posao, iznosi 75 milijuna eura (bez PDV-a). Za drugu fazu ovog projekta priprema se kompletna studijska dokumentacija.
„Izrađena je i maritimna studija jer treba poštivati i sigurnost plovidbe pa će širina plovnog puta biti 200 metara, visina mosta 55 metara, kao i Pelješki most, tako da se i te radnje pripremaju kako bi u drugoj fazi krenulo se i u realizaciju tog projekta“, istaknuo je Butković. Osvrnuvši se na izvođača koji je danas uveden u posao, potpredsjednik Vlade i ministar je istaknuo kako se radi o renomiranom izvođaču koji je vrlo kvalitetno i u roku završio Pelješki most te da očekuje kako oni mogu i prije od tri godine završiti ovaj projekt, budući da imaju jaku operativu.
 
Splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban rekao je kako ovime kreće megaprojekt za cijelu Splitsko-dalmatinsku županiju. „Danas, ovim otvaranjem nove stranice i početkom radova na tunelu Kozjak, kreće megaprojekt za Splitsko-dalmatinsku županiju i aglomeraciju od Trogira do Omiša. Posebno je ovo velik projekt za grad Split. Iznimno je vrijedan projekt koji puno donosi građanima i turistima. Blizu smo Lećevice gdje ćemo za koju godinu odvoditi komunalni otpad, a ovo će biti najbrža trasa prema Lećevici, ali i prema Zračnoj luci „Sveti Jeronim“ i prema novom ulazu u Split“, rekao je župan.
 
Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić istaknuo je kako je danas veliki dan za Hrvatske ceste, za Splitsko-dalmatinsku županiju i za grad Split. „Radi se o najkompleksnijoj dionici kada govorimo o fazi projekta, od čvora Vučevica do Kaštela, odnosno državne ceste D8 koja se sastoji od tunela duljine 2525 metara, tri nadvožnjaka, dva vijadukta, cestovnih prolaza, zaštita od buke“, pojasnio je Škorić naglasivši kako se radi o vrlo zahtjevnoj dionici koja se treba izgraditi u roku tri godine. „Nakon toga, mi ćemo paralelno s tim uskoro predati zahtjev za građevinsku dozvolu i za zadnju dionicu, odnosno za spoj na državnu cestu D8 i smatram da bi u jednakom roku, da bi završetkom i ove dionice uspjeli završiti tada i državnu cestu, odnosno samo čvorište na državnoj cesti D8“, rekao je Škorić.
 
Krenuli radovi i na novom putničkom treminalu u gradskoj luci 

Nakon obilaska cestovnih projekata, potpredsjednik Vlade i ministar Butković obišao je  radove u sklopu projekta novog putničkog terminala u Gradskoj luci Split, projektu za čiju je provedbu osigurano gotovo 6,8 milijuna eura iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.
 
Izgradnja novog putničkog terminala jedan je od najvećih lučkih pomorskih projekata danas u Hrvatskoj. „Ukupna vrijednost ovog projekta je 17 milijuna eura i Split će dobiti novu zgradu putničkog terminala“, istaknuo je potpredsjednik Vlade i ministar Butković prilikom današnjeg obilaska radova te je dodao kako se isti projekt provodi i u Šibeniku. „Stalno naglašavam kako smo mi pomorska zemlja, okrenuti moru, živimo od mora i mislim da je jako bitno da se sva prateća infrastruktura, postojeća infrastruktura, obnovi i da se izgradi i nova“, izjavio je Butković naglasivši kako je to smisao velikog investicijskog ciklusa od preko 300 milijuna eura koji se trenutno provodi u Hrvatskoj. „Imali smo sad i prezentaciju od preko 200 milijuna eura novih projekata što uključuje i novu ribarsku luku u Komiži i svih ovdje projekata u postojećoj luci, ali i u sjevernoj luci, to je jedan koncept koji je zaista dobar, koji je i ravnatelj sa svojim tim osmislio“, nastavio je Butković podsjetivši na važnost izmjene TEN-T uredbe kojom je Hrvatska uvrštena na nova četiri koridora, a luka Split na popis osnovnih luka, jer sve su to ključne odluke da sve velike projekte u samoj luci i oko luke možemo financirati iz Instrumenta za povezivanje Europe i drugih mehanizama.
 
Ravnatelj Lučke uprave Split Vice Mihanović rekao je u izjavi za medije kako će se gat sv. Duje osloboditi za domaći linijski promet te će se na taj način podići razina kvalitete domaćeg linijskog prometa, odnosno naših otočana koji dobivaju novih pet vezova i 14 tisuća metara kvadratnih dodatnih operativnih površina koje su do sada, zbog režima međunarodnog prometa oko cca 300 dana u godini, bili zaključani. „Rok je lipanj 2025. godine, godinu i tri mjeseca otprilike od danas i cilj nam je da taj projekt bude spreman za novu sezonu 2025.“, zaključio je ravnatelj Mihanović.

Najave