U tijeku su intenzivni radovi na obnovi željezničke pruge na dionici Zabok - Krapina dugoj 16 kilometara. Radovi vrijedni 13,5 milijuna eura (+ PDV), koji se financiraju iz državnoga proračuna Republike Hrvatske, obuhvaćaju kompletnu zamjenu dotrajalih tračnica i pragova, ugradnju novih pružnih oznaka i prateće radove na elektroinstalacijama, a na 22 željezničko-cestovna prijelaza bit će zamijenjena nova kolnička konstrukcija preko pruge (popođenje).
Postrojenje za izmjenu gornjega pružnog ustroja u dva je tjedna zamijenilo stare pragove i tračnice novima duž cijele dionice. Tim su povodom predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture
Ivan Kršić, gradonačelnik grada Krapine
Zoran Gregurović i predstavnik izvođača tvrtke Swietelsky
Zvonko Dundović uz pratnju medija obišli radove u mjestu Štrucljevu. Trenutačno putnike tom dionicom prevoze zamjenski autobusi, a po završetku radova ponovno će voziti 27 putničkih vlakova na dan.
„Brzina će iznositi 80 km/h, što je dvostruko više nego prije kada je iznosila 40 km/h, pa će i putovanje biti dvostruko kraće, odnosno brzi vlak između Zaboka i Krapine vozit će oko 15 minuta odnosno 20 minuta uz zaustavljanja“, istaknuo je Ivan Kršić. Dodao je da je ta lokalna pruga jednako važna kao međunarodni koridori jer povezuje stanovnike Zagorja s glavnim gradom.
Rok za završetak svih radova jest svibanj sljedeće godine kada bi željeznički promet ponovno trebao biti uspostavljen. Zoran Gregurović prilikom obilaska izjavio je: „Ovo je stvarno lijep poklon za Dan grada koji smo nedavno proslavili. Prijevoz autobusima predstavlja problem za lokalno stanovništvo koje gravitira prema Zagrebu, ali i za brojne učenike koji su vlakom stizali u školu u Krapinu. Očekuje se da bi pruga na proljeće trebala biti u funkciji. Ovo je velika stvar za sve građane.“
HŽ Infrastruktura je u srpnju 2023. s tvrtkom Swietelsky sklopila ugovor za izvođenje radova. Pripremni radovi započeli su u listopadu, a postrojenje za zamjenu pragova i tračnica započelo je s radom početkom prosinca. „Postavljamo nove pragove, tračnice i tucanik. Ovaj stroj koji mijenja kolosiječnu rešetku (u isto vrijeme miče stari i postavlja novi materijal) obradi 300 metara pruge na sat, što je relativno brzo. Ovo je najkompliciraniji i najskuplji dio posla, nakon kojeg slijedi zamjena kamena tucanika. Sam stroj dugačak je 700 metara i radi bez zaustavljanja“, opisao je Zvonko Dundović proces rada na izmjeni pruge.
U posljednjih 10 godina u Krapinsko-zagorskoj županiji je u željezničku infrastrukturu uloženo 38 milijuna eura, od čega su 24 milijuna eura iz EU-ovih fondova (dodatnih 85 milijuna eura uloženo je u modernizaciju i elektrifikaciju pruge Zaprešić - Zabok koja dijelom prolazi kroz Krapinsko-zagorsku županiju, a dijelom kroz Zagrebačku županiju). U idućih pet godina HŽ Infrastruktura u Krapinsko-zagorsku županiju planira uložiti još 25 milijuna eura.
Najave