Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture
Oleg Butković otvorio je u Rovinju 10. kongres Hrvatskog društva za ceste i željeznice - Via Vita, koji se ove godine održava pod nazivom "Godina velikih promjena".
U svom pozdravnom govoru Butković je istaknuo važnost ulaganja u razvoj prometne infrastrukture i spomenuo kako u proteklih nekoliko godina Hrvatska ostvaruje najveći investicijski ciklus u prometnu infrastrukturu vrijedan 3,5 milijarde eura i to najviše iz europskih fondova. "Ta ulaganja jedan su od generatora gospodarskih aktivnosti, ponajprije u građevinskom sektoru, ali i svim popratnim djelatnostima. To spominjem jer često na ovakve investicije gledamo kao novu infrastrukturu koja nam omogućuje povezivanje no, ona je puno više od toga, direktno utječe na stvaranje novih radnih mjesta te u konačnici ima direktan utjecaj na rast BDP-a.“, rekao je Butković istaknuvši projekt izgradnje Istarskog ipsilona u punom profilu kao jedan od primjera ulaganja za koji se procjenjuje da će imati doprinos u BDP-u od 0,53%.
Osvrnuo se i na značaj izgradnje Pelješkog mosta za cijelo to područje, a kojim je nakon više od 300 godina spojen teritorij Hrvatske.
Govoreći o izgradnji autocestovne mreže istaknuo je kako imamo moderne autoceste koje daju direktan doprinos našem gospodarstvu i kako se nastavljaju graditi one pravce koji su ostali nedovršeni. "Integriramo Baranju u mrežu autocesta, završavamo spoj do Siska, a osigurana su sredstva i za izgradnju dionica na Jadransko - jonskom koridoru - Žute Lokve i Metković - Dubrovnik, gdje očekujemo raspisivanje natječaja do kraja godine.", rekao je potpredsjednik Vlade i ministar Butković.
O ulaganjima u dijelu cestovne infrastrukture, potpredsjednik Vlade i ministar Butković naglasio je da se nastavlja s brzim cestama na Sjeveru Hrvatske, kao i izgradnjom obilaznica, poput Vukovarske obilaznice, izgradnje Srijemske transverzale i dr. Osvrnuo se i na nedavno otvorenu DC 403 koja je bila ključna za punu funkiconalnost Zagrebačke obale u Rijeci, kao i na ulaganja na splitskom području gdje je posebno istaknuo izgradnju dijela projekta Novog ulaza u Split, u okviru kojeg će se graditi i tunel Kozjak te projekt Multimodalne platforme od Trogira do Omiša, gdje se već radi dio oko Omiša s mostom Cetina.
Pojasnivši kako Hrvatska nije istovremeno mogla ulagati u izgradnju autocestovne i željezničke infrastrukture, rekao je kako slijedi desetljeće ulaganja u željeznice, ulaganja procjenjena na 6 milijardi eura, a već se provode ulaganja vrijedna oko milijardu eura.
Spomenuo je završene projekte obnove dionice prema Sisku, na dionici Zaprešić - Zabok, i dr., radove na dijelu od Vinkovaca prema Vukovaru, na Mediteranskog koridora od Zagreba prema granici s Mađarskom, te rekao kako se gradi dio i priprema dokumentacija za Nizinsku prugu prema Rijeci. Butković je rekao da se očekuje i raspisivanje natječaja za radove na dionici pruge Dugo Selo - Novska, vrijednom oko 400 milijuna eura, za što je nedavno osigurano i dio bespovratnih sredstva iz Instrumenta za povezivanje Europe.
Potpredsjednik Vlade i ministar Butković posebno se osvrnu na značaj aktualnih izmjena TEN-T uredbe, temeljem kojih će Hrvatska, uz postojeće dva, biti smještena na dva dodatna koridora - Baltičko more - Jadransko more i Zapadni Balkan - Istočni Mediteran. Tim izmjenama Hrvatskoj će se otvoriti dodatne mogućnosti izgradnje prometne infrastrukture, a ona područja koja nisu bila obuhvaćena važećom Uredbom, kao Dalmacija, Istra i Slavonija, bit će bolje "pokrivena".
„Kada sagledamo sve rezultate koje smo postigli prethodnih godina na razini države, od završetka izgradnje Pelješkog mosta, ulaska u eurozonu i schengenski prostor, povećanja BDP-a, smanjenja inflatornih pritisaka, povećanja kreditnog rejtinga, izvrsnih ocjena Europske komisije o procjenama rasta gospodarstva, možemo reći kako su dodatan zamašnjak svim ovim uspjesima bila i ulaganja u prometnu infrastrukturu.", zaključio je Butković i rekao kako je ovaj današnji kongres prilika za retrospektivu svega što je učinjeno, ali i prilika da se svi zajedno uključimo u razvoj i promišljanje budućnosti kroz strategije, planove financiranja i izgradnje nove infrastrukture.
Hrvatsko društvo za ceste i željeznice - Via Vita redovitom organizacijom kongresa već deset godina okuplja stručnjake i zainteresiranu javnost raspravama, okruglim stolovima i predavanjima s temama vezanim uz cestovno povezivanje, a od ove godine i za željeznice.
Najave