Potpisan ugovor vezan uz nastavak projekta izgradnje Istarskog ipsilona

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković i generalni direktor koncesionara Bina-Istra d.d. Dario Silić potpisali su u srijedu, 10. svibnja u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Ugovor o izmjenama i dopunama br. 7 Ugovora o koncesiji za financiranje, građenje, upravljanje i održavanje „Jadranske autoceste“ - dionica Dragonja - Pula i Kanfanar - Pazin - Matulji. Izmjenama i dopunama koncesijskog ugovora predviđena je, između ostaloga, realizacija investicije Podfaze 2B2-2 i Podfaze 2B2-3, ukupne procijenjene vrijednosti oko 200 milijuna eura.

Nakon potpisa Ugovora o izmjenama i dopunama Ugovora o koncesiji generalni direktor Bina-Istra d.d. s predstavnicima izvođača radova, tvrtkom Bouygues TP, potpisao je ugovor o upravljanju i održavanju te ugovor za nadzor za ove preostale dvije podfaze kojima će se dovršiti izgradnja Istarskog ipsilona u punom profilu.
 
Podfaza 2B2-2 sastoji se od izgradnje drugog kolničkog traka od portala Kvarner Tunela Učka do čvorišta Matulji, dionice duge gotovo 10,3 km te proširenja Odmorišta Kvarner, a Podfaza 2B2-3 uključuje izgradnju drugog vijadukta preko rijeke Mirne te vijadukta Limska draga, čime bi se završio puni profil ove dionice autoceste.
 
Potpredsjednik Vlade i ministar Butković izjavio je kako se radi o realizaciji posljednje faze Istarskog ipsilona koja uključuje spomenutu dionicu od tunela Učka do Matulja i dva vijadukta - Limska draga i most Mirna čime će se završiti Istarski ipsilon te tako Istru integrirati u autocestovnu mrežu Republike Hrvatske. Radovi bi trebali krenuti u srpnju ove godine, trajat će 38 mjeseci, a do 2026. godine bit će završen kompletan dio do Matulja, zajedno s vijaduktima.
 
Potpredsjednik Vlade i ministar Butković rekao je kako je do sada realizirana faza od Pazina do tunela Učka, vrijednosti 170 milijuna eura, a trenutno se realizira gradnja druge cijevi tunela Učka, koja će u kolovozu ili rujnu ove godine biti probijena. „Sljedeće će godine ta faza, vrijedna oko 200 milijuna eura, biti završena.“, izjavio je Butković istaknuvši kako će sve tri faze u cijelosti iznositi oko 600 milijuna eura. „Realizacija kompletnog Istarskog ipsilona pridonijet će sigurnosti prometa na tom području, budući da tom dionicom dnevno prođe od deset do dvadeset tisuća vozila.“, naglasio je dodavši kako će oko 95 posto radova obavljati hrvatske građevinske tvrtke što će pridonijeti rastu BDP-a za 0,53 posto.
 
Odgovarajući na novinarska pitanja Silić je pojasnio kako će Bina Istra u ovoj fazi refinancirati uz bolju kamatu sve postojeće kredite te dodao kako bi druga cijev tunela Učka trebala biti u funkciji do lipnja sljedeće godine te da se, nakon uvođenja u promet druge cijevi, cijena tunelarine neće mijenjati.
 
Po dovršetku ove dvije podfaze, mreža Istarskog ipsilona A8 i A9 bit će u cijelosti izgrađena u punom profilu te će se po dovršetku čvora Matulji spojiti s obilaznicom Rijeke, odnosno s mrežom autocesta.
 
IZVOR: HINA/MMPI

Najave