Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture
Oleg Butković zajedno je s predsjednikom Vlade
Andrejem Plenkovićem i predsjednicom Vlade Kraljevine Danske
Mette Frederiksen u ponedjeljak, 6. ožujka boravio u Rijeci gdje su obišli terminal Zagrebačka obala (Zagreb Deep Sea), dio Rijeka Gateway projekta.
Premijer Plenković i potpredsjednik Vlade i ministar Butković održali su sastanak s danskom premijerkom Frederiksen u sjedištu Lučke uprave Rijeka, a potom su obišli područje kontejnerskog terminala. Danskoj premijerki, koja se nalazi u dvodnevnom posjetu Hrvatskoj, tom je prilikom predstavljen projekt terminala, kao i pripadajućih prometnica.
U izjavi za medije potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture podsjetio je kako je Rijeka Gateway projekt krenuo prije više od 20 godina te da je u sklopu njega i izgradnja novog terminala Zagrebačka obala koji je napravljen uz kredit Svjetske banke. „2019. godine je otvoren i, nakon uspješnog natječaja za koncesiju, dobili smo jednog respektabilnog koncesionara. To je APM Terminals kojemu je ovo 76 terminal kojim oni upravljaju u suradnji s ENNA Logicom, jednom od najrespektabilnijih tvrtki u regiji kada govorim o logističko-transportnim tvrtkama.“, rekao je potpredsjednik Vlade i ministar Butković dodavši kako je projekt vrijedan više od 100 milijuna eura te da bi terminal trebao početi s radom za nešto više od godinu i pol dana. „Do tada moramo završiti cestu D403 koja bi trebala biti gotova u ljeto ove godine.“, izjavio je potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture istaknuvši kako se radi o cesti čiji su investitor Hrvatske ceste i koja je jedini pravi cestovni spoj na terminal te koja će uključiti spoj na terminal, ali i spoj Grada Rijeke, zapadnog dijela, na riječku obilaznicu, odnosno dalje na autocestovni sustav Republike Hrvatske.
Potpredsjednik Vlade i ministar Butković u izjavi za medije osvrnuo se i na projekt Škrljevo – Rijeka – Jurdani, projekt željezničke pruge koji prolazi kroz Grad Rijeku koji će u konačnici rasteretiti čitav željeznički promet, ne samo s ovog terminala, nego čitav promet kada govorimo o željeznici unutar Grada Rijeke. „To je projekt vrijedan oko 300 milijuna eura. Tu imamo određenih poteškoća sa projektantom koji to treba završiti, a nije završio na vrijeme, tako da nalazimo neka rješenja kako bi to ubrzali i prijavili također prema Instrumentu za povezivanje Europe, tzv. CEF-u.“, dodao je potpredsjednik Vlade i ministar Butković.
Vezano za projekt Zagrebačke obale, potpredsjednik Vlade i ministar Butković je rekao kako je prednost terminala dubina mora od čak 20 metara što ga čini jednim od najdubljih terminala u Europi. Nadalje je istaknuo kako terminal Brajdica ima kapacitet od 500 tisuća kontejnerskih jedinica (TEU), a s ovim terminalom u Rijeci taj bi kapacitet trebao biti milijun TEU, dok bi s daljnjim proširenjem područja terminala kapacitet mogao doseći 1,5 milijuna TEU-a. „Naravno, gledamo i u budućnost, a to je budući kontejnerski terminal na Krku u Omišlju koji bi trebao imati negdje oko 3 i pol milijuna TEU-a.“, istaknuo je potpredsjednik Vlade i ministar Butković naglasivši kako je sve još u fazi ideje i razrade te da sve što se do sada radilo za Rijeku otvara mogućnost i realizacije tog velikog projekta na Krku.
(FOTO: HINA)
Pisane vijesti