Državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture
Tomislav Mihotić sudjelovao je u utorak, 21. veljače na konferenciji Jutarnjeg lista „Sigurnost cestovnog prometa“, koja se ove godine održala pod nazivom "Schengen, uvođenje eura i strateški prometni projekti Hrvatske".
„Prometna infrastruktura čini okosnicu gospodarskog i društvenog života.“, rekao je na početku svog izlaganja državni tajnik Mihotić pohvalivši aktualnost teme - razvoj cestovne infrastrukture u kontekstu ulaska u Schengenski prostor – i istaknuvši kako ulazak u Schengen i eurozonu predstavlja izazov. „Fizičke granice definiraju i kulturološke navike. Dosad je prelazak granice bio popraćen usporavanjem prometnih tokova, informiranjem o pravilima u drugoj državi, veću usredotočenost cestu i uvjete na cesti.“, izjavio je državni tajnik te dodao kako se desetljećima provode aktivnosti kako bi se unificirali prometni sustavi, ali da ipak svjedočimo razlikama u prometnim pravilima, ograničenju brzine i tehničkim specifikacijama. „Naša je uloga ubrzati prilagodbu i pružiti najveći sigurnost vozača.“, naglasio je državni tajnik Mihotić.
U svom obraćanju državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture rekao je kako će se sve buduće međudržavne granice provoditi selektivno, analizom rizika potencijalnih prekršitelja te da će Ministarstvo unaprijediti sustav inspekcijskih službi sa susjednim državama. Nadalje se osvrnuo na pripremu za prekogranično informiranje o stanju na cestama u realnom vremenu, kao i činjenicu da će se digitalizacijom cesta osigurati razmjena putnih informacija sa Slovenijom i Mađarskoj, uspostaviti nacionalna pristupna točka za razmjenu svih informacija te središnji centar za nadzor prometa na autocestama i centra za nadzor na državnim cestama. „Dodatni izazov je zatvoreni sustav naplate cestarina, ubrzavamo projekt beskontaktne naplate cestarine.“, naglasio je državni tajnik.
Osvrnuvši se na cestovnu infrastrukturu, državni tajnik Mihotić je rekao kako Hrvatskoj preostaje bolja integracija putem moderne infrastrukture te je istaknuo projekt povezivanja juga gradnjom Pelješkog mosta kao prekretnicu. „U tijeku je niz projekata u cestovnoj infrastrukturi. Najvažniji je dovršetak koridora Vc, a kako bi se ostvario kontinuitet prometa s mađarske strane se dovršava dionica Budimpešta - Osijek te do mosta na Svilaj, a i sa strane BiH nadamo se da će dovršiti svoju dionicu kako bi se koridor proveo do Luke Ploče.“, rekao je državni tajnik i istaknuo kako je u tijeku dovršetak Istarskog ipsilona. Osim navedenih projekata, državni tajnik se osvrnuo i na druge projekte, kao što su, između ostaloga, povezivanje luke Rijeka spojnom cestom D403, autocesta Zagreb - Sisak, brza cesta Trogir – Split – Omiš te Podravski ipsilon, koji je u pripremi.
Uz državnog tajnika Mihotića, na Konferenciji su sudjelovali i potpredsjednik Vlade i ministar unutarnjih poslova
Davor Božinović te
Antonio Avenoso, izvršni direktor Europskog vijeća za sigurnost prometa u Bruxellesu.
Ovogodišnja peta konferencija Jutarnjeg lista o sigurnosti cestovnog prometa bavila se pitanjem sigurnosti u prometu, ulaskom Republike Hrvatske u schengenski prostor i europodručje te strateškim infrastrukturnim projektima u cestovnom prometu, kao što je Pelješki most. Obzirom na ulazak Hrvatske u schengenski prostor, na konferenciji se nastojalo utvrditi kako će se za sudionike u prometu mijenjati pravila postupanja i navike ponašanja, kao i koji su prometni projekti od nacionalnog interesa za Hrvatsku. Dodajmo kako je u sklopu konferencije održana i panel-rasprava na temu "Strateški prometni cestovni projekti Hrvatske" na kojoj su sudjelovali i predsjednik Uprave Hrvatskih cesta
Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta
Boris Huzjan te direktor Bina Istre
Dario Silić.
(FOTO: HINA)
Vijesti iz medija