Potpredsjednik Vlade i ministar Butković na konferenciji „Transformacija Rijeke“

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković sudjelovao je u ponedjeljak, 19. prosinca 2022. godine na konferenciji „Transformacija Rijeke“ koja se, u organizaciji Novog lista, održala u Rijeci. Središnja tema Konferencije bila je nastavak brojnih infrastrukturnih projekata na riječkom području.

Konferenciju je uvodnim izlaganjem otvorio potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

U svojem se izlaganju ministar posebno osvrnuo na brojna infrastrukturna ulaganja koja se trenutno provode ili planiraju na području Rijeke i okolice, a odnose se u prvom redu na investicije u  lučku i cestovnu infrastrukturu. Zahvaljujući ovim ulaganjima naša će se najveća morska luka ponovno pozicionirati kao jedna od najvažnijih luka sjevernog dijela Jadrana.

“U investicijski ciklus i razvoj kakvog imamo danas riječka je luka trebala krenuti puno ranije, no bilo je mnoštvo objektivnih razloga zašto tome nije bilo tako. Zato će nakon 2022. godine i završetka Pelješkog mosta, sljedeća 2023. godina biti godina isporuke projekata u Rijeci. Naime, bili smo svjesni da riječka luka nema taj značaj, nema te brojeve kao što ih imaju druge luke sjevernog Jadrana. Zato smo znali da moramo završiti “Zagrebačku obalu” i državnu cestu DC403 te smo uz pomoć europskih fondova uspjeli pronaći izvore njihova financiranja. Završetkom spojne ceste DC403 u 2023. godini steći će se uvjeti da se ovaj po mnogočemu najznačajniji terminal za povećanje prometa u riječkoj luci otvori 1. siječnja 2024. godine”, istaknuo je potpredsjednik Vlade i ministar Butković i pritom posebno izdvojio jako dobru suradnju koju po pitanju realizacije projekata resorno Ministarstvo  ima s vodstvom Grada Rijeke, naglasivši kako se ne radi o stranačkim projektima nego o velikim infrastrukturnim projektima koji su od posebnog interesa za Grad Rijeku i Republiku Hrvatsku.

Od ostalih projekata posebno je izdvojen početak izgradnje luksuzne marine Porto Baroš koja će sa svojih gotovo 500 novih vezova dati jednu potpuno novu vizuru gradu Rijeci. Ekskluzivna bi se marina trebala početi graditi početkom iduće godine, a riječ je o investiciji u kojoj s jedne strane sudjeluje iznimno ugledna grupacija Lurssen, a sa druge hrvatski ACI, tvrtka koja ima golemo iskustvo u upravljanju domaćim marinama.

Kao najveći izazov prometnog razvoja u Republici Hrvatskoj u sljedećih deset godina potpredsjednik Vlade i ministar Butković izdvojio je pitanje razvoja željezničkog sektora. Naime, taj se sektor zbog dosadašnjih intenzivnih ulaganja u ceste i zračne luke do sada nije dovoljno razvijao.

“Mi trenutno ulažemo oko 1,5 mlrd eura u željezničke projekte. Nama su europski fondovi otvorili mogućnost da obnovimo glavne koridore na željeznci, a vrijednost tih projekata iznosi gotovo 4-5 mlrd eura. U sljedećih 10-12 godina Hrvatska će najvećim dijelom ulagati u željeznicu”, zaključio je potpredsjednik Vlade i ministar Butković te izdvojio projekt nizinske pruge te projekt izgradnje drugog kolosijeka, modernizacije i obnove željezničke pruge Škrljevo - Rijeka - Jurdani.

Također, dodao je kako su u tijeku ulaganja u pomorske luke u vrijednosti od 2 milijarde kuna, kao i to da su u posljednjih nekoliko godina izgrađene tj. proširene čak tri zračne luke u Republici Hrvatskoj. U pripremi su i nova ulaganja koja će se financirati kroz CEF i NPOO.

Dodajmo kako su na Konferenciji riječkog Novog lista uz potpredsjednika Vlade i ministra Butkovića sudjelovali i Marko Filipović, gradonačelnik Grada Rijeke, Kristijan Pavić, predsjednik Uprave ACI d.d., Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ infrastrukture, Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta te Dario Silić, generalni direktor BINA-e Istra d.d..


Stranica