Premijer Andrej Plenković je na svečanom otvorenju dionice autoceste A5 Beli Manastir – Osijek naglasio da su ravnomjerni regionalni razvoj Hrvatske, prometna povezanost i gradnja infrastrukture strateški prioriteti Vlade. Kazao je da ova autocesta mora davati dinamiku gospodarskog razvoja, kroz sve prednosti koje europski koridor nosi za istok Slavonije, istaknuvši da se na ovaj način u cijelosti integrira Baranju u cestovnu strukturu i prometnu povezanost Hrvatske.
Predsjednik Vlade
Andrej Plenković sudjelovao je na svečanom otvorenju dionice autoceste A5 Beli Manastir – Osijek, koja je dio međunarodnog prometnog koridora. Današnji događaj ocijenio je značajnim za Slavoniju, Osječko-baranjsku županiju, ali i cijelu Hrvatsku.
Podsjetio je da koridor 5C povezuje Budimpeštu s lukom Ploče, ide preko istočnog dijela Hrvatske, čime Slavonika, kako je rekao, dobiva svoju punu međunarodnu dimenziju.
Premijer je kazao da će radovi za preostalih pet kilometara od Belog Manastira do Ivándárde, odnosno mađarske granice, biti završeni tijekom 2024. godine.
Ravnomjerni regionalni razvoj i prometna povezanost strateški prioriteti Vlade
"Na taj način smo u ovoj velikoj godini isporuke poslali još jednu snažnu poruku dovršetka infrastrukture mreže hrvatskih autocesta", rekao je Plenković.
Naglasio je da su ravnomjerni regionalni razvoj Hrvatske, prometna povezanost i gradnja infrastrukture strateški prioriteti Vlade.
Premijer je kazao da ova autocesta mora davati dinamiku gospodarskog razvoja, kroz sve prednosti koje europski koridor nosi za istok Slavonije, naglasivši da se na ovaj način u cijelosti integrira Baranju u cestovnu strukturu i prometnu povezanost Hrvatske.
"To je velika politička poruka, jer je ovaj dio Hrvatske nekada bio privremeno okupiran, a danas ova autocesta ljudima koji ovdje žive omogućuje da stvore vibrantnu ekonomsku atmosferu te aktivnost koja će doprinijeti razvoju Slavonije. Ovo je također dio projekta Slavonija, Baranja i Srijem koji daje rezultate", zaključio je Plenković.
Izgradnja preostalih pet kilometara bit će završena u 2024.
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture
Oleg Butković rekao je kako se nakon Pelješkog mosta sada otvara i dionica 5C koridora. Očekuje da će se izgradnja preostalih nekoliko kilometara do mađarske granice, ugovoriti početkom iduće godine i da će biti završena u 2024.
"Sad se tek vidi koliko je dobra bila odluka vlade iz 2017. godine o odustajanju od monetizacije i prodaje autocesta. Odlukom da taj cijeli proces refinanciramo omogućili smo HAC-u da usprkos tadašnjoj zaduženosti može graditi nove dionice autocesta", rekao je Butković.
Najavio je kako danas otvorena dionica autoceste neće biti u sustavu naplate do Nove godine te pozvao građane da dođu i pogledaju most, koji se nalazi na ovoj dionici, koji je impresivan i nešto dulji od pelješkog.
Predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta
Boris Huzjan podsjetio je da je ukupna duljina koridora 5C kroz Hrvatsku 88,6 kilometara, a nakon puštanja u promet ove dionice u prometu će biti ukupno 83,6 kilometara te da još preostaje izgraditi pet kilometara do granice s Mađarskom.
Najveći događaj od mirne reintegracije Baranje
Osječko-baranjski župan
Ivan Anušić napomenuo je kako je "jedna prijašnja vlada" taj koridor svela samo na brzu cestu i stavila van planova izgradnje, ali da je mandatu sadašnje Vlade projekt vraćen u puni profil autoceste.
Gradonačelnik Belog Manastira
Tomislav Rob ocijenio je kako je današnje otvaranje najveći događaj od mirne reintegracije Baranje, koji puno znači za građane, ali najviše za poduzetništvo i gospodarski razvoj.
Osječki gradonačelnik
Ivan Radić istaknuo je kako nije moglo biti ljepšeg poklona za današnji dan grada Osijeka od produžetka 5C koridora, dodavši kako će realizacijom ovog projekta Osijek postati prometno čvorište, s dobrom povezanošću sa Zagrebom, Budimpeštom i Pločama.
IZVOR: Vlada RH/HINA
Najave