Državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture za željeznice, elektroničke komunikacije i poštu dr. sc.
Alen Gospočić sudjelovao je na neformalnom sastanku Vijeća ministara prometa koji se u sklopu češkog predsjedanja Europskom unijom održavao u Pragu, 20. i 21. listopada 2022. godine.
Sastanak je bio posvećen temi željeznica.
Prva rasprava bila je posvećena temi razvoja brzih željeznica i međunarodne povezanosti, gdje se, među ostalim, pokušalo doći do odgovora na pitanje o tome koje su glavne zapreke u razvoju brzih željezničkih linija, te koje specifične probleme države članice susreću kad rade na prekograničnim projektima (također i vezano za konvencionalnu mrežu), kao i kako EU može doprinijeti da se te zapreke i problemi smanje. S obzirom da je jedan od glavnih problema u razvoju brzih željeznica i značajno skuplja izgradnja i održavanje, državni tajnik Gospočić naglasio je da će Hrvatskoj, kao jednoj od zemalja u kojoj izgradnja brze željeznice nije isplativa u bližoj budućnosti, biti od posebne važnosti kvalitetna povezanost konvencionalne i brze željeznice. Kao probleme koje države članice susreću kad rade na prekograničnim projektima izdvojio je nedovoljnu koordinaciju pri izgradnji prekogranične željezničke infrastrukture, nepostojanje rokova zastare kojima bi se ograničilo trajanje pravnih ili upravnih radnji te neujednačen pravni okvir za javne nabave. Naglasio je kako bi na razini Europske unije trebalo revidirati pravila o nabavi, kako bismo imali jedinstveni pravni okviri za ključne prekogranične infrastrukturne projekte.
U okviru rasprave na radnom ručku, pokušalo se odgovoriti na pitanje utjecaja trenutne energetske krize na sektor željeznica i mjera koje se poduzimaju kao odgovor na navedenu krizu. Tijekom rasprave, državni tajnik Gospočić naglasio je hrvatske planove nabave vlakova na alternativni pogon za neelektrificirane dionice pruga, uključujući i hibridne i čisto elektro-baterijske motorne vlakove. Također je iznio kako se u Republici Hrvatskoj provodi i set mjera usmjeren na korisnike, pogotovo mlade, kroz subvencioniranje korištenja željeznice za djecu i učenike te studente. Kako bi se omogućilo da korištenje željeznice ostane cjenovno prihvatljivo za mlađu populaciju, djeca i učenici mlađi od 18 godina mogu besplatno koristiti željeznicu za sve namjene na čitavom području Hrvatske, a studentima je dostupna mjesečna karta koja pokriva područje cijele Hrvatske, a košta 10 eura.
Na završnoj sjednici na temu izazova za europsku željeznicu, raspravljalo se, među ostalim, o mjerama iz Akcijskog plana Komisije za promicanje željezničkog putničkog prometa na duge relacije, o tome kako potaknuti multimodalno povezivanje sa željeznicom te koje bi prakse željeznički promet mogao preuzeti od zračnog prometa. Državni tajnik Gospočić naglasio je važnost uspješne integraciju željeznice s ostalim granama prijevoza, učinkovitog provođenja zaštite prava putnika te davanja točnih, pravovremenih i razumljivih informacija. Kao uspješne prakse koje bi željeznički promet mogao preuzeti iz zračnog prometa izdvojio je promoviranje te angažiranje agencija za prodaju karata te nagrađivanje putnika skupljanjem "milja".
Vijesti iz medija