Održana panel diskusija 'Suvremena željeznica u uvjetima liberaliziranog tržišta'

U ponedjeljak je u Zagrebu održana panel diskusija pod nazivom "Suvremena željeznica u uvjetima liberaliziranog tržišta", koji su zajednički organizirali Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) i Savez za željeznicu.
 
Prije panel diskusije uzvanicima su se uvodno obratili predstavnica organizatora događanja, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić, predsjednik Vijeća HAKOM-a Tonko Obuljen te predsjednik Saveza za željeznicu Ante Klečina.

Državni tajnik Gospočić govorio je o modernizaciji i restrukturiranju željezničkog sektora. "Za deset do dvanaest godina želimo imati razvijen željeznički sektor koji pruža kvalitetne usluge društvu i koji je u potpunosti integriran s drugim granama prometa. Također, želimo da željeznički sektor bude siguran, ekonomičan, ekološki prihvatljiv, energetski efikasan, konkurentan i održiv.", rekao je uvodno državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture istaknuvši kako je dugoročni cilj uspostaviti jedinstven europski željeznički prostor te konsolidirati prometne tokove dugoročnim ulaganjem u željezničku infrastrukturu, a tu, pojasnio je, misli na razvoj RH 1 (bivši X.)  i RH 2 (bivši Vb) prometnog koridora, na kojima su u tijeku brojna ulaganja, koja podupire i Europska unija. "Za deset godina imat ćemo dobrim dijelom izgrađenu infrastrukturu željezničke mreže, za brzinu vlakova do 120-160 km na sat, a do 2024. i 70 novih vlakova. To je 60 posto novih vlakova, sa tendencijom da se ide u razvoj elektrobaterijskih vlakova koji bi prometovali na prugama koje nisu ili neće moći biti elektrificirane.", zaključio je državni tajnik.
 
O ulozi željezničkog tržišta govorio je predsjednik Vijeća Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti Tonko Obuljen. "Samo dobro uređeno tržište željezničkih usluga donosi pozitivne benefite za krajnje korisnike, a u konačnici i za sve nas. Zbog toga su svi dionici na tržištu odgovorni za funkcioniranje tržišta i pozvani su poštovati i provoditi pravnu regulativu, kako europsku tako i nacionalnu, ali i koristiti dostupna pravna sredstva za zaštitu svojih prava.", rekao je uvodno Obuljen te dodao kako svi željeznički prijevoznici, bilo teretni ili putnički, trebaju imati za svoj primarni cilj postizanje maksimalnog zadovoljstva krajnjeg korisnika i povećanje vlastitog tržišnog udjela što u konačnici dovodi do rezultata pozitivnog tržišnog natjecanja.
 
Predsjednik Saveza za željeznicu Ante Klečina  u svojoj je prezentaciji govorio o tome kako održivi razvoj željezničkog prijevoza može doprinijeti razvoju nacionalnog gospodarstva. Istaknuo je četiri ključne uloge lokalnog i daljinskog prijevoza putnika i tereta te se osvrnuo i na razvoj intermodalnog prijevoza, istaknuvši pozitivne primjere u praksi. Zaključio je kako promet nije sam sebi svrha već je u službi pokretača gospodarstva te kako je potrebno povezati manje sredine na ključne prometne koridore.

U panel diskusiji, koja je uslijedila nakon uvodnih izlaganja, sudjelovali su predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić, Uprava- direktor HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić, predsjednik Uprave HŽ Carga Dragan Marčinko, član Uprave TRANSAGENT RAILA Boris Rosanda, predsjednik Uprave Končar - Električnih vozila Josip Ninić te ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa. Oni su pokušali odgovoriti na aktualna pitanja vezana uz program modernizacije željezničke infrastrukture, izazove s kojima se susreću prijevoznici na tržištu usluga u željezničkom teretnom prijevozu liberaliziranom 2013. godine, ulozi domaće željezničke industrije u modernizaciji voznoga parka, koristima koje nova koncesija u riječkoj luci donosi željeznici i hrvatskom gospodarstvu.
 
Podsjetimo, današnja je panel rasprava organizirana u povodu 2021. - Europske godine željeznice. Aktivnostima u okviru Europske godine željeznice želi se omogućiti zamah prema povećanju udjela željezničkog prijevoza na prijevoznom tržištu. Kroz različite događaje, projekte i aktivnosti diljem Europe ističu se različite dimenzije željeznice, od, u svijetu vodeće, europske željezničke inovativne industrije do uloge željeznice u europskoj kulturi i baštini, važnoj ulozi u povezivanju regija, ljudi i poslovanja, ulozi u održivom turizmu, kao i njenu uključenost u odnose Europe sa susjednim zemljama.


Vijesti iz medija