Danas je potpisan ugovor za projekt
'Rekonstrukcija Obale Petra Krešimira IV', poznatiji kao projekt obnove Zadarske rive, a ugovor su potpisali državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture,
Josip Bilaver i ravnatelj Lučke uprave Zadar,
Robert Škifić.
Tom prigodom je državni tajnik Bilaver istaknuo: “U protekle četiri godine smo u prometnom sektoru potpisali ukupno 103 ugovora koji se financiraju europskim sredstvima, ali moram priznati da je meni ovo do sad najdraži ugovor. Zadarska riva je oduvijek bila simbol Zadra i kao takva je zaslužila zasjati u punom sjaju. Ovaj ugovor nije jedini i treba reći kako je Vlada u ovom mandatu u Zadarsku županiju uložila više od tri milijarde kuna.“
Ovaj važan projekt za Grad Zadar, koji će Ministarstvo realizirati u suradnji s Lučkom upravom Zadar, veliki je zahvat koji će Zadarskoj rivi vratiti zasluženi izgled i dugoročno olakšati njeno održavanje. Radovi na projektu obuhvaćaju rekonstrukciju obale od zadarskog mosta do 'Pozdrava suncu' te od 'Pozdrava suncu' do zgrade Sveučilišta. Kao jedna od faza projekta, planira se i produženje gata položenog okomito na liniju obale za cca 14 metara u odnosu na sadašnje stanje. Produženi gat će imati dimenzije kakve je imao kada je bio napravljen prije stotinjak godina i kada je, također, služio kao brodsko pristanište. Sukladno projektnoj dokumentaciji, postojeća obilježja prostora neće se mijenjati te će se uzeti u obzir postojeće stanje vezano za konfiguraciju obale, nagibe i sve korištene materijale.
Ukupna procijenjena vrijednost ovog projekta iznosi 75 milijuna kuna, a prihvatljivi troškovi će se sufinancirati u iznosu od 85% iz europskih sredstava, odnosno iz Operativnog programa 'Konkurentnost i kohezija', dok će preostalih 15% biti financirano iz državnog proračuna.
Danas je svečano obilježena i prva plovidba trajekta prema otoku Ugljanu. Trajekt Ugljan je novi brod u floti Jadrolinije koji će svojim kapacitetom i kvalitetom stanovnicima, kao i turistima otoka Ugljana, omogućiti bržu i sigurniju plovidbu te povezanost s kopnom kakvu otočani trebaju i zaslužuju.
Državni tajnik Bilaver je tom prigodom istaknuo kako je uvođenje novog trajekta za otok Ugljan još jedna važna stvar za povezanost Grada Zadra i njegove okolice te je naveo: „Ovo je jedan od tri nova trajekta u floti Jadrolinije, a prvi smo osigurali za liniju do otoka Ugljana. Ujedno, ovo je pokazatelj kako Ministarstvo, a time i Vlada Republike Hrvatske, kontinuirano brine o otočnom povezivanju, a time i unapređenju kvalitete života na otocima.“
T
ijekom proteklog tjedna potpisana su četiri ugovora kojima će se financirati unaprjeđenje infrastrukture u malim lukama koje povezuju otoke. Od budućeg pomorsko-putničkog terminala u luci Šibenik, projekta uređenja luke Omiš, dva ugovora za projekt izgradnje nove luke Korčula – Luka Polačište do danas potpisanog ugovora za obnovu Zadarske rive.
Zbrojimo li sve do sad ugovorene projekte u sklopu projekta
'Renesansa na hrvatskoj obali', kojeg provodi Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, dolazimo do iznosa od gotovo 1,3 milijarde kuna koje se danas ulažu u obnovu i izgradnju malih luka, riva, šetnjica i pristupnih prometnica duž cijele Jadranske obale.
Pisane vijesti