Kako jučer i najavljeno, ovim putem se očitujemo na navode i zahtjeve Udruge „
Karavana za život - bikeri na cesti“ zbog kojih je navedena Udruga najavila prosvjed kojim će se usporiti promet na naplatnim postajama, graničnim prijelazima i trajektnim pristaništima.
Prije svega, osvrnuli bi se na Pravilnik o prometnim znakovima koji je izrađen te je prošao postupak prethodnog savjetovanja. Prijedlog kojeg je spomenuta Udruga dostavila tijekom provedbe postupka prethodnog savjetovanja usvojen je te je uvršten u navedeni Pravilnik. Ovim putem bi napomenuli kako se detalji vezani za zaštitne odbojne ograde, a koji se tiču projektiranja, ugradnje i održavanja istih, ne definiraju kroz Pravilnik već se isti definiraju Smjernicama. Nastavno na navedeno, Hrvatske ceste su naručile uslugu izrade Smjernica za projektiranje, izvođenje i održavanje zaštitnih ograda na cestama čija je radna verzija zaprimljena tijekom kolovoza. Slijedom navedenog, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture će, nakon usuglašavanja Smjernica od strane upravitelja autocesta i ostalih javnih cesta, pokrenuti postupak prethodnog savjetovanja, nakon koje će uslijediti i konačna objava koja će predstavljati zakonsku podlogu za ugradnju ograda za motocikliste. Također, ovim putem bi napomenuli i kako je u projektnom zadatku za nabavu usluge izrade navedenih smjernica posebno naglašena potreba sagledavanja zaštitnih ograda za motocikliste te je definirana mogućnost postavljanja dodatne ograde u svrhu zaštite pješaka i biciklista, koji su, također, ugrožene skupine u prometu.
Hrvatske autoceste su također aktivno uključene u podizanje sigurnosti na hrvatskim prometnicama pa tako nastavljaju sa aktivnostima na realizaciji projekta usklađivanja postojećeg sustava zaštitnih ograda a u okviru kojeg će se izvršiti nadogradnja zaštitne odbojne ograde za motocikliste. Za navedenu uslugu je proveden natječaj te je u tijeku odabir projektanta.
Također, provedeno je mjerenje hvatljivosti kolnika na dijelovima dionica na A3 i A4 te je izvršeno saniranje asfaltnog zastora kolnika u sklopu čega je dijelom izvedena i horizontalna prometna signalizacija od trajnih materijala s povećanom kvalitetom, sve s ciljem povećanja otpornosti na klizanje i poboljšanu retrorefleksiju.
Nadalje, istaknuli bi kako je znak „Zahtjevna dionica za motocikliste“ obavijesna ploča te nije sadržana u važećem Pravilniku o prometnim znakovima, signalizaciji i opremi na cestama. Obzirom na navedeno, Ministarstvo će na traženje društva Hrvatske ceste izdati privremenu suglasnost za postavu obavijesnih ploča „Zahtjevna dionica za motocikliste“ i to na godinu dana – testni period, a u tom razdoblju se mora izvršiti evaluacija utjecaja istih na sigurnost prometa. Ministar mora, prometa i infrastrukture je, vodeći se potrebom povećanja sigurnosti prometa, dodatno zatražio od Hrvatskih cesta da se izradi projektna dokumentacija s konkretnim mjerama zaštite motociklista na određenim dionicama državnih cesta te da se za iste u najkraćem mogućem roku izradi projektna dokumentacija te da se izvedu zaštitne mjere.
Napominjemo i kako društva koja upravljaju cestama i autocestama postupaju u skladu s pozitivnim zakonskim propisima Republike Hrvatske te provedbom svih aktivnosti, od projektiranja, izgradnje pa do održavanja cestovne infrastrukture, direktno ili indirektno utječu na povećanje sigurnosti svih sudionika u prometu. U tom smislu Hrvatske ceste, između ostalog, izrađuju „
Strategiju sigurnosti prometa na državnim cestama Republike Hrvatske (2020. – 2025.)“ kojom će se posebno propisati dodatne mjere kako bi se postojeći postupci projektiranja, građenja i održavanja poboljšali s naglaskom na sigurnost svih sudionika u prometu, pa tako i motociklista. Stoga ističemo kako će se u navedenoj strategiji valorizirati i zahtjevi motociklista kao ugrožene skupine u prometu.
Osim toga, napomenuli bi i kako je sigurnost na cestama jedan od glavnih prioriteta izraženih kroz prometne ciljeve programa koji se financiraju iz EU fondova a koje Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture aktivno koristi. Tako jedan od temeljnih ciljeva predstavlja smanjenje broja smrtno stradalih u prometu a koji se, među ostalim, nastoji ostvariti kroz poboljšanje cestovne infrastrukture te prepoznavanje i uklanjanje opasnih mjesta. Stoga je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u lipnju 2018. godine otvorilo Poziv za sufinanciranje sanacije opasnih mjesta (uklanjanje crnih točaka) na državnim cestama u sklopu kojeg je za Hrvatskim cestama kao korisniku odobren projekt „
Sanacija opasnih mjesta na državnim cestama“. Tako su u međuvremenu Hrvatske ceste identificirale 32 opasna mjesta od kojih je 9 već sanirano, a preostala 23 opasna mjesta predmet su ovog projekta.
Nastavno na zahtjev za smanjenje cijene cestarine za motocikle ističemo kako ista iznosi 60% od cijene cestarine za osobna vozila. Također, svi korisnici autoceste imaju mogućnost korištenja ENC uređaja čime se konkretno za motocikliste na ovu cijenu dodatno ostvaruje popust veći od 20%. Nadalje, što se tiče sezonske cijene cestarine bitno je naglasiti da se sezonska cijena cestarine ne primjenjuje isključivo na motocikle, nego i na vozila I i II skupine vozila.
Konačno, istaknuli bi i stav Ministarstva mora, prometa i infrastrukture prema kojem je svaka nastradala osoba u prometu tragedija, kako za obitelj, tako i za društvo u cjelini, neovisno o tome radi li se o motociklistu, pješaku, biciklistu ili vozaču motornog vozila. Upravo zbog navedenog, Ministarstvo uz potporu cestarskih tvrtki provodi aktivnosti koje imaju za cilj podići razinu sigurnosti prometa a sve kako bi se spriječile neželjene posljedice.
Pisane vijesti