Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta i dekan Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu prof. dr. Ivan Lovrinović potpisali su danas ugovor o izradi studije koja će dati koncepciju i prijedlog moguće privatizacije Jadrolinije, vrijedan 1,08 milijuna kuna, a čija bi izrada trebala biti gotova u rujnu. Potpisivanju ugovora prisustvovali su članovi Nadzornog odbora i član Skupštine Jadrolinije Ivan Šuker, ministar financija.
- Jadrolinija danas sjajno obavlja više od 90 posto pomorskog prijevoza uz dobru organizaciju i brodove, no moramo je pripremiti za nove tržišne uvjete u okviru hrvatske konkurencije i Europske unije jer će se tada za brodske linije moći natjecati brodari iz Europe i svijeta – istaknuo je ministar Kalmeta pojašnjavajući razloge izrade studije.
Prema ministrovim riječima, završena je izrada Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu koji se do kraja mjeseca očekuje na Vladi, a kojim se predviđa uvođenje tržišnog pristupa u obavljanju javnog brodskog prijevoza i dodjela koncesija za brodske linije temeljem javnog natječaja. Taj će zakon, dodao je, uvesti konkurenciju u povezivanju otoka, a predvidjeli smo da u roku od pet godina budu dodijeljene koncesije za sve brodske linije.
Dekan Ekonomskog fakulteta Ivan Lovrinović rekao je kako će izrada Studije biti veliki izazov za dvadesetak profesora fakulteta koji će u tome sudjelovati.
Predsjednik Uprave Jadrolinije Slavko Lončar rekao je da očekuje odgovore na pitanja kako će biti privatizirana Jadrolinija, a da ne trpi sustav javnog pomorskog prijevoza te kako pomoriti sukob interesa između privatnog i javnog. Naglasio je da Jadrolinijini brodovi imaju slabu iskorištenost i to ispod 30 posto izvan sezone te sezonski karakter poslovanja kojeg karakterizira deset puta veći promet u sezoni.
Pomoćnik ministra za pomorski promet, pomorsko dobro i luke Mario Babić istaknuo je da je od 46 linija samo 6 rentabilno te da pored Jadrolinije država subvencionira još deset privatnih brodara.
U konačnici Jadrolinija ne mora biti privatizirana jer u Europskoj uniji postoje brodari koji su u vlasništvu države i obavljaju javni prijevoz kao primjerice u Italiji, napomenuo je državni tajnik za more Branko Bačić ističući kako će studija upravo dati pravi odgovor koji je put najprimjereniji za Hrvatsku.