U riječkom brodogradilištu "3. maj" danas je porinut tanker "Istra" za prijevoz kemikalija, nafte i naftnih prerađevina, nosivosti 51.800 tona, koji se gradi za pulsku Uljanik plovidbu d.d.
Tanker "Istra" dugačak 195,3 metra, širine 32,2 metra, visine 17,8 metara, posljednji je od četiriju brodova iz serije - dva za Uljanik plovidbu, a dva za Tankersku plovidbu iz Zadra, koji se gradi u sklopu programa izgradnje brodova za hrvatske naručitelje u domaćim brodogradilištima.
Kuma broda bila je Manuela Ivić, učenica stipendistica Uljanik plovidbe.
Nakon porinuća položena je kobilica za gradnju tankera za prijevoz asfalta, drugog iz serije od četiri tankera, koji će u "3. maju" biti izgrađeni za švedsku tvrtku "Wisby Tankers".
Predsjednik Uprave Uljanik plovidbe Dragutin Pavletić rekao je da je strateško opredjeljenje tog brodara do 2015. izgradnja brodova u domaćim brodogradilištima te da se njegova tvrtka može smatrati najboljim promotorom hrvatske brodogradnje. Istaknuo je da se u "3. maju" grade brodovi koji su najsofisticiraniji hrvatski proizvod, građeni uz pomoć velikog znanja i vještina.
Pavletić je podsjetio da je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture uključilo gradnju broda "Istra" u sustav poticaja po pravilima Europske unije te da će Uljanik plovidba znati poštivati uvjete gradnje, pogotovu u vezi sa zapošljavanjem hrvatskih pomoraca. Dodao je da Uljanik plovidba sve svoje novogradnje gradi u hrvatskim brodogradilištima, da su u brodogradilištu "Uljanik" naručili još četiri broda, od kojih su jednog već preuzeli, te da je taj pulski brodar u velikom investicijskom ciklusu, "teškom" više od 150 milijuna dolara.
Predsjednik Uprave brodogradilišta "3. maj" Edi Kučan istaknuo je da su brodovi za švedskog naručitelja ugovoreni u vrijeme kad, zbog krize, u Europi nije bio ugovoren ni jedan novi brod te da su u tijeku pregovori za gradnju još četiriju broda za tog naručitelja.
(Hina)